همشهری آنلاین: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پس از مخالفت‌های اولیه، آغاز تحقیقات درباره استیضاح «دونالد ترامپ» را اعلام کرده است گفت: استیضاح موفقیت آمیز ترامپ ارزش آن را دارد که دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ اکثریت مجلس نمایندگان را از دست بدهند.

نانسی پلوسی

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای آمریکایی هیل، «نانسی پلوسی» در مصاحبه با سازمان غیر انتفاعی «تگزاس تریبیون» در ایالت تگزاس آمریکا چنین استدلال کرد که پیگیری دستور کار کنگره برای مسوول دانستن رئیس جمهوری بسیار مهم تر از سیاست است.

در این مصاحبه از وی سووال شد: با توجه به انتخابات پیش رو آیا علاقه ای دارید که هریک از مسائل مطرح کنونی بر توانایی شما برای کنترل مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۰ تاثیر بگذارد؟

پلوسی پاسخ داد: این مساله اهمیتی ندارد. اولین مسوولیت ما حفظ و حراست و دفاع از قانون اساسی آمریکا است.

وی افزود: برخی می گویند موضوع استیضاح خطرات سیاسی در پی دارد اما این مساله مهم نیست زیرا نمی توانیم رئیس جمهوری در ایالات متحده داشته باشیم که سوگندی که خورده و وفاداری به این سوگند، امنیت ملی و انسجام انتخاباتی ما را تضعیف می کند.

اظهارات پلوسی بدنبال افزایش حمایت ها از موضوع استیضاح ترامپ مطرح شده است.

نظرسنجی جدید «ان پی آر» شبکه «پی بی اس و ماریست» نشان می دهد که ۴۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی از استیضاح ترامپ حمایت می کنند و ۴۶ درصد مخالف آن هستند.

در نظرسنجی جدید هیل و «هریس ایکس» نیز ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از استیضاح ترامپ اعلام کردند.

مخالفت با استیضاح ترامپ در این نظرسنجی ۴۲ درصد بود.

دهها نفر از سیاستمداران دموکرات نیز با سخنان مشابهی در روزهای گذشته بر لزوم استیضاح رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده‌اند. از همین رو، انتظار می‌رفت که نانسی پلوسی نیز از طرح استیضاح ترامپ حمایت کند. این در حالیست که وی پیشتر در موضوع کمک روسیه به ستاد انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با استیضاح وی موافقت نکرده بود.

تلاش‌های تازه برای استیضاح ترامپ هنگامی آغاز شد که جزییات مکالمه تلفنی بحث‌برانگیز وی با «ولودیمیر زیلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین به رسانه‌ها درز کرد.

جنجال‌ها بر سر رایزنی ترامپ با یک رهبر خارجی در شکواییه یک افشاگر ناشناس مطرح شده که بحث‌هایی را درباره امکان سوء استفاده رئیس جمهوری آمریکا از قدرت خود برای اهداف سیاسی برانگیخته است.

کد خبر 456728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha