یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم برزیلی «آرام» به کارگردانی پاکستن وینترز آمریکایی با کسب سه جایزه از جمله صدف طلایی موفق‌ترین فیلم شصت و هفتمین جشنواره سن‌سباستین در اسپانیا شد.

فيلم آرام برنده جايزه صدف طلايي سن سباستين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، دارن آرونوفسکی (فیلمساز سرشناس آمریکایی) یکی از تهیه‌کنندگان «آرام» است که به زبان پرتغالی در برزیل ساخته شده و داستان رابطه غریب دختری را با پدرش پس از آزادی از زندان روایت می‌کند. این نخستین فیلم برزیلی است که جایزه اول جشنواره سن‌سباستین را می‌برد. «آرام» دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمبرداری را هم در شب پایانی از آن خود کرد.

«سنگر بی‌پایان» دیگر برنده بزرگ اختتامیه سن‌سباستین ۲۰۱۹ بود که دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را برد. جایزه بهترین بازیگر زن به گرتا فرناندز برای «دختر دزد» از اسپانیا و نینا هاس برای «آزمون» از آلمان رسید و خورخه ریکلمه سرانو از شیلی برای «برخی جانوران» جایزه کارگردان تازه‌کار را گرفت.

پنه‌لوپه کروز (بازیگر اسپانیایی)، دانلد ساترلند (بازیگر کانادایی) و کاستا-گاوراس (سینماگر یونانی) سه برنده جایزه دونوستیا از جشنواره سن‌سباستین بودند که هر سال به چهره‌های تاثیرگذار صنعت سینما اهدا می‌شود.

کد خبر 456671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha