اگر صاحب یک کسب و کار جدید، یک کارآفرین خلاق یا فردی ناآشنا با بهینه سازی موتورهای هستید، سئو می‌تواند برای شما کمی ترسناک و نگران کننده باشد. از این گذشته، باید بتوانید کسب و کار کوچک خود را به بالاترین نتایج موتور جستجوی گوگل برسانید.

سئو

اگر صاحب یک  کسب و کار جدید، یک کارآفرین خلاق یا فردی ناآشنا با بهینه سازی موتورهای هستید، سئو می‌تواند برای شما کمی ترسناک و نگران کننده باشد.

از این گذشته، باید بتوانید کسب و کار کوچک خود را به بالاترین نتایج موتور جستجوی گوگل برسانید.

اما سئو آنقدرها هم ترسناک و سخت نیست. اگر خلاقان و کسب و کارهای کوچک بر روی چند عنصر کوچک از سئو تمرکز کنند، می‌توانند در هدایت بازدید کنندگان به سایت خود از گوگل و سایر موتورهای جستجو موفقیتی پیدا کنند.

سئو فقط برای شرکت‌های بزرگ نیست

از نظر محمد هدایتی متخصص سئو، اینکه در نتایج جستجوی گوگل تمام برندهای بزرگ را در صفحات اول می‌بینید به این معنا نیست که سئو و بهینه سازی وب‌سایت برای نتایج جستجو گوگل تنها برای شرکت‌های بزرگ است.

مشاغل و کسب و کارهای خلاق کوچک نیز می‌توانند از قدم‌های کوچک به سمت سئو بهره‌مند شوند.

این تصور که سئو فقط برای "شرکت‌های بزرگ" است و گران و وقت گیر است تصوری غلط است و مطلقا این تصور نباید باشد.

اکثر سایت‌های خلاق به اندازه نام‌های تجاری خانگی پیچیده و دست و پا گیر نیستند و این یک مزیت برای وب سایت شما است.

قدم‌های کوچک و ارزان به سمت سئو در سایت خود بردارید و برای مدتی از مزایای آن بهره‌مند شوید.

اگر فکر می‌کنید که برای انجام خدمات حرفه ای سئو خیلی توانایی ندارید می‌توانید از مشاوران سئو در این زمینه کمک بگیرید و برای اجرای سئو بر روی وب‌سایت خود برنامه ریزی کنید. مشاوره سئو و بهینه سازی سایت کاری است که بدون درنگ باید از آن کمک بگیرید تا در بازار کار خود، از رقیبان عقب نمانید.

منتظر اجرای بهترین شیوه‌های سئو نباشید

بسیاری از کارآفرینان، کسب و کارهای کوچک و افراد خلاق فکر می‌کنند که ابتدا باید کسب و کار خود را راه بیندازند و بعدا روی سئوی آن کار کنند، در حالی که، سئو کار یک روزه و زود بازده‌ای نیست و نیاز به زمان دارد.

درست مانند کارهایی که هفته‌ها در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر کانال‌های بازاریابی انجام می‌دهید، سئو نیز به تلاش‌های کوچک و مداوم نیاز دارد.

از کجا باید کار بر روی سئو را آغاز کنید؟

وقتی قبلاً در سئو کار نکردید، دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید.

در ادامه یک راهنمای سریع برای افراد خلاق وجود دارد تا بتوانند بر روی کارهای مربوط به سئو تمرکز کنند، اصول اولیه را بیاموزند و با استفاده از تجارب خود بتوانند ترافیک وب‌سایت خود را از طریق موتورهای جستجو رشد دهند.

۱- رسپانسیو شدن سایت برای موبایل

گوگل حدود یک سال پیش آنچه را که "ایندکس اولیه موبایل یا mobile first index" نامیده بود، اجرا کرد. این فقط یک روش جالب برای گفتن این بود که نحوه نگاه گوگل به سایت شما گویا ابتدا از طریق تلفن همراه است.

در اصل، سایت شما باید خود را بر اساس دستگاهی که بازدید کننده وب سایت شما در آن قرار دارد، تنظیم کند.

اگر تا به حال برای پیدا کردن چیزی در تلفن خود جستجو کردید و روی یک سایت کلیک کردید که مجبور شدید انگشتان خود را روی صفحه برای کوچک و بزرگنمایی کردن مدام بکشید، احتمالاً به سایتی مراجعه کرده‌اید که دارای رسپانسیو برای گوشی نیست.

یک سایت رسپانسیو برحسب اندازه و سایز گوشی‌های همراه و تبلت‌ها طراحی می‌شوند و کاربر مشکلی برای خواندن و دسترسی به نقاط مختلف سایت نخواهد داشت.

می‌توانید با بررسی مشخصات تم وب‌سایت خود یا حتی کوچک کردن پنجره مرورگر به اندازه دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنید که آیا سایت شما امکان رسپانسیو دارد و یا مطمئن شوید که قالب وب‌سایت شما پاسخگوی رسپانسیو است.

۲- سرعت سایت + تصاویر

در کنار داشتن یک وب سایت رسپانسیو، مهم است که هنگام کلیک کاربر بر روی آن، سریع بارگزاری شود.

به آخرین باری که منتظر یک وب‌سایت ماندید تا به آرامی بارگزاری شود، فکر کنید. شما به احتمال زیاد بر روی دکمه بازگشت کلیک کردید و وب سایت دیگری پیدا کردید که سریع‌تر شما را به آنچه نیاز دارید برساند.

یکی از مواردی که می‌تواند وب سایت را پایین بیاورد، به خصوص برای وب‌سایت‌های خلاق مبتنی بر تصویر، عکس‌های خیلی بزرگ یا سرعت بارگزاری بسیار پایین هستند.

مطمئناً شما می‌خواهید بیشترین عکس یا طراحی زیبایی در سایت خود داشته باشید تا بتوانید نشان دهید چه کاری می‌توانید برای مشتریان بالقوه خود انجام دهید، اما بسته به اینکه چه بازدید کننده‌ای دارید و اتصال اینترنتی آنها چقدر سرعت دارد، می‌تواند ساعت‌ها باز شدن عکس‌ها طول بکشد.

یک راه برای کمک به سرعت بخشیدن به یک سایت آهسته و پرعکس، فشرده سازی تصاویر قبل از بارگذاری آنهاست. شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از ابزاری مانند TinyPNG استفاده کنید.

راه دیگر برای بررسی کردن تصاویر این است که اطمینان حاصل کنید که عکس سایز مناسبی داشته باشد. احتمالاً به تصویر ۴۰۰۰ در ۳۰۰۰ احتیاج ندارید، بنابراین اندازه عکس‌ها را براساس استاندارد وب بارگزاری کنید.

۳- کنسول سرچ گوگل و گوگل آنالیز

اگر مجموعه‌ای از ارقام و اعداد را نداشته باشید، دشوار است بدانید که چه بر وب‌سایت شما می‌گذرد.

آیا می‌دانید هر هفته چند نفر به وب‌سایت شما می‌آیند؟ اگر ندانید، واقعاً نمی‌دانید چگونه این ارقام را افزایش دهید.

آیا می‌دانید کدام صفحات در سایت شما محبوب‌ترین هستند؟ اگر ندانید، ممکن است نتوانید بگویید که آیا تبلیغات فیس بوک یا اینستاگرام افراد را به سمت سایت یا رزرو خدمات شما سوق داده است.

گوگل آنالیز می‌تواند این اطلاعات را به شما بدهد. راه اندازی آن در سایت شما (بسته به نوع CMS شما) کار سختی نیست.

کنسول سرچ گوگل یا همان گوگل وبمستر ابزاری است که پیشنهادات گوگل به صاحبان وب‌سایت را ارائه می‌دهد. این نرم افزار به شما کمک می‌کند وب‌سایت خود را در گوگل مانیتور، حفظ و عیب‌یابی کنید که در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول باشید.

مهم‌تر از همه، کنسول سرچ گوگل می‌تواند به شما بگوید افرادی چه کلمه‌ای را برای رسیدن به وب‌سایت شما در جستجو تایپ می‌کنند.

گوگل وبمستر همچنین به شما می‌گوید که سایت شما دارای خطاهای اساسی است که می‌تواند مانع از نمایش وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل شود یا مشکلی ندارد. اگر در نتایج جستجو نیستید، مخاطبان مورد نظر شما را به صورت آنلاین پیدا نمی‌کنند!

۴- تحقیق در مورد کلید واژه + محتوا

تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند زمان بر و دشوار باشد. اما سخت نیست.

در اینجا یک راهنمایی خلاقانه برای تحقیق سریع کلمات کلیدی وجود دارد:

اگر به دنبال سرویس یا محصولی مانند محصول مورد نظر خود هستید، در مورد آنچه در گوگل جستجو می‌کنید فکر کنید. شاید به دنبال "کارشناس نقاشی ساختمان" یا "اسباب کشی منزل" باشید.

به گوگل بروید و در واقع آن عبارت جستجو را جستجو کنید. گوگل چه نوع نتیجه‌ای را نشان می‌دهد؟

· نقشه؟

· دسته‌ای از تصاویر؟

· یک باکس با پاسخ سوال شما؟

· لیستی از وب سایت‌ها؟

شما می‌توانید از آنچه گوگل برای عباراتی که جستجو کرده‌اید نشان می‌دهد استفاده کنید تا مشخص کنید چه کاری باید انجام دهید تا در آن جستجو نیز حضور پیدا کنید.

شروع به کار کنید

این اصول اولیه سئو برای شما است و وب‌سایت شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. سئو برای کسب و کارهای محدود نیست و همه کسب و کارها را در برمی‌گیرد. برای آن وقت بگذارید تا بتوانید از فواید آن استفاده کنید. پیشنهاد میکنم حتما از مشاوران سئو در این زمینه راهنمایی بگیرید.

کد خبر 456651

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز