مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص قرنیه از خشکی چشم به عنوان یکی از بیماری‌های شایع چشمی نام برد و گفت: استفاده زیاد از تلفن همراه و رایانه باعث خشکی چشم می‌شود و این بیماری درمان قطعی ندارد.

كار با كامپيوتر

به گزارش ایرنا،  سید محمد قریشی افزود: امروزه اختلالات اشک و خشکی چشم، همه جوامع، قشرها و سنین را درگیر ساخته و شیوع آن رو به افزایش است.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای پیشگیری و کنترل این عارضه چشمی در جهان صورت گرفته است، اظهار داشت: امروزه تحقیقات و اقدامات زیادی در سطح جهانی برای پیشگیری و درمان این عارضه در حال انجام است و امید می‌رود بتوان بر این معضل فایق آمد.

قریشی ادامه داد: عوامل متعددی مانند بیماری‌های عمومی و چشمی، اعمال چشمی، ژنتیکی و مادرزادی و عوامل ناشناخته، در بروز این بیماری نقش دارند، ولی افزایش شیوع آن در سال‌های اخیر، مرتبط با سبک زندگی کنونی از جمله شیوه تغذیه، تحرک کم، افزایش استرس، آب و هوا و آلودگی‌های محیطی بوده و  از عوامل مهم دیگر افزایش خشکی چشم، کارکردن زیاد با رایانه و استفاده مفرط از تلفن همراه است.

این متخصص قرنیه تصریح کرد: اگرچه در گذشته، خشکی چشم مختص سنین بالا بود، اما متاسفانه امروزه این معضل به قشر جوان هم سرایت کرده است و افرادی که از رایانه و تلفن استفاده می‌کنند، باید به چشمانشان استراحت دهند و نباید زمان زیادی به صفحه رایانه خیره شوند بلکه با پلک زدن مداوم و استراحت‌های متناوب و سایر اقدامات، بر این مشکل غلبه کنند.

وی همچنین نقش تغذیه در پیشگیری از بروز خشکی چشم را بسیار موثر دانست و ادامه داد: آنتی اکسیدان‌ها و رژیم‌های غذایی که امگا ۳ دارند، در پیشگیری از خشکی چشم بسیار موثر هستند.

قریشی همچنین به مهم‌ترین علائم خشکی چشم اشاره کرد و افزود: سوزش و احساس جسم خارجی در چشم، خستگی چشم‌ها و خواب آلودگی، به عنوان مهمترین علائم شناخته می‌شوند. زمانی که فرد دچار خشکی چشم می‌شود، اشک به خوبی سطح چشم را پوشش نمی‌دهد و این مسئله منجر به علائم ذکر شده و نیز اختلالات بینائی می‌شود.

این متخصص قرنیه تاکید کرد: اگر چه خشکی چشم ممکن است درمان قطعی نداشته باشد، اما در اکثر موارد می‌توان بیماری را با درمان‌های موجود کنترل کرد.

وی تاکید کرد: افرادی که از رایانه استفاده می‌کنند باید مانیتور رایانه آنها یک مقدار پایین‌تر از سطح چشم باشد تا چشم خود به خود یک مقدار بسته بماند و اگر در محیطی کار می‌کنند که هوای آن خشک است، حتی الامکان از وسایلی که باعث مرطوب شدن محیط می‌شود، استفاده کنند و در معرض محیط آلوده و باد قرار نگیرند.

کد خبر 456613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha