همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور گفت: استان خراسان رضوی سه سال پیش، ۱۳۲ درصد از آب‌های تجدیدپذیر خود را استفاده کرده که این به معنی خودکشی در این حوزه است.

خودکشی خراسان رضوی در مصرف آب‌های تجدیدپذیر

به گزارش مهر، عیسی کلانتری در هفتمین جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که بعد از ظهر پنج‌شنبه در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست مسئله‌ای مربوط به عموم مردم جهان، بدون توجه به جغرافیای سیاسی است.

کلانتری افزود: امروزه محیط‌ زیست جهان را مصرف بیش از حد منابع تهدید کرده است. از طرفی جمعیت جهان زیاد می‌شود و از طرف دیگر استفاده بی حد از منابع، تولید ناخالص دنیا را افزایش می‌دهد که نتیجه‌اش رفاه بیش از حد است که نسل‌های آینده را قربانی می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان این که مقام معظم رهبری بارها از مسئولان کشور به علت استفاده بالا از انرژی گلایه داشته‌اند، ابراز کرد: امروز در دنیا معادل ۳۵۰ میلیون بشکه نفت مصرف می‌شود و ایران بعد از روسیه، بالاترین مصرف انرژی را دارد.

وی تأکید کرد: تولید داخلی، به بهای بالاتر بردن شدت انرژی، آلوده ‌کردن محیط زیست و تهدید حقوق نسل‌های بعدی نیست. اگر سیاست‌های ما در راستای توسعه متوازن نباشد، حتما اولین قربانی، نسل‌های بعدی خواهد بود. کشور پتانسیل این مصرف را ندارد و نمی‌تواند دوام بیاورد.

کلانتری با اشاره به این که سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به انجام اقدامی نخواهد بود، افزود: با کمک مردم، خیلی از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. ما به هیچ وجه با صنایعی که بیش از حد نرمال مخرب محیط زیست باشد، موافقت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آمارهای زیست‌ محیطی استان خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان سه سال پیش، ۱۳۲ درصد از آب‌های تجدیدپذیر خود را استفاده کرده است که این یعنی خودکشی؛ این در حالی است که متوسط کشور حدود ۱۰۰ درصد و حداکثر نرم جهانی، ۴۰ درصد است.

کد خبر 456551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha