همشهری آنلاین: استان اردبیل منابع سنگی خود را در اختیار سرمایه‌گذارانی گذاشت که علاوه بر حفظ محیط زیست، تولید کاغذ و اشتغال را به آنها وعده داده‌اند.

اردبیل به تولید کاغذ سنگی روی آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عملیات اجرایی کارخانه تولید کاغذ با کلنگ زنی در شهر عنبران از توابع نمین در استان اردبیل آغاز شد.

به اذعان سرمایه‌گذار کارخانه، در این مجموعه برای تولید کاغذ به جای درخت و دیگر گیاهان، از سنگ استفاده خواهد شد و هیچ آلودگی و آسیبی بر طبیعت نخواهد داشت.

وی افزود: پایه کار، بی‌کربنات کلسیم است که برای تولید کاغذ تحریر، چاپ، کارتن و بسته‌بندی بسیار مناسب است و معادن آن را در این منطقه مکان‌یابی کرده‌ایم.

به گفته استاندار اردبیل، سرمایه‌گذار این کارخانه، زمین را به صورت مستقیم خریداری کرده و تاکنون نیز برای راه‌اندازی خط تولید، تسهیلاتی دریافت نکرده است.

پیش‌بینی می‌شود این طرح تا دهه فجر به مرحله بهره‌برداری برسد و برای حدود ۵۰۰ نفر نیز اشتغالزایی کند که در سال رونق تولید امتیاز بالایی برای منطقه به شمار می‌رود.

پیش از این نیز استاندار اردبیل خبر از ایجاد بزرگ‌ترین واحد تولیدی کاغذ سنگی در شهرک گلخانه‌ای سمیان منطقه مغان داده بود که بدون استفاده از درخت و آلودگی زیست محیطی سالانه ۱۲۰ هزار تُن انواع کاغذ نرم (رول، پوشک بچه و...) تولید خواهد کرد.

این مجموعه پس از تهیه دستگاه‌ها بدون استفاده از درخت، بر پایه سنگ معدن، با ۱۲ خط تولید، کار خود را آغاز خواهد کرد.

به این ترتیب، امید می‌رود با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی، پس از کارخانه کاغذ مشگین‌شهر - که اساس کار آن تولید کاغذ از کاغذهای بازیافتی است - استان اردبیل به یکی از قطب‌های تولید کاغذ تبدیل شود.

کد خبر 456525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha