همشهری آنلاین: فیلم‌های «متری شیش و نیم»، «قسم» و «پیرمردها نمی‌میرند» به نمایندگی از سینمای ایران در بخش‌های رقابتی سی و دومین جشنواره فیلم توکیو به نمایش درمی‌آیند.

نويد محمدزاده در فيلم متري شيش و نيم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره توکیو روز ۲۸ اکتبر با نمایش «تارا-سان، کاش اینجا بودی» ساخته یوجی یامادا آغاز به کار می‌کند و امسال برخلاف دوره‌های ۱۶ فیلمی اخیر، ۱۴ فیلم در بخش مسابقه رسمی حضور دارند. «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که به تازگی در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور داشت، تنها نماینده ایران در بخش رسمی جشنواره توکیو است و برای بردن جایزه بزرگ رقابت می‌کند.

هیات انتخاب جشنواره از میان ۱۸۰۴ عنوان از ۱۱۵ کشور و منطقه، ۱۴ فیلم را برای حضور در بخش اصلی برگزید و به سنت هر سال، دو فیلم ژاپنی هم در این بخش به نمایش درمی‌آید. ریاست هیات داوران را ژانگ زی‌یی، بازیگر سرشناس چینی بر عهده دارد و بیل گربر، تهیه‌کننده آمریکایی، ژولی گایه، بازیگر و تهیه‌کننده فرانسوی، مایکل نوئر، فیلمساز دانمارکی و ریویچی هیروکی، کارگردان ژاپنی همکاران او هستند.

جشنواره فیلم توکیو علاوه بر بخش مسابقه رسمی، یک بخش رقابتی موسوم به آینده آسیا هم دارد که امسال با حضور و نمایش هشت فیلم برگزار می‌شود. «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی از ایران در این بخش حضور دارند و با شش فیلم آسیایی دیگر رقابت می‌کنند. النا پولاچی از جشنواره ونیز، پیمپاکا توویرا از تایلند و یوشیهیرو ناکامورا از ژاپن داوران بخش آینده آسیا هستند و دو جایزه بهترین فیلم آسیایی و روح آسیا را اهدا می‌کنند.

امسال در مجموع ۱۷۰ فیلم در بخش‌های مختلف سی و دومین جشنواره توکیو روی پرده می‌رود و این رویداد مهم سینمای آسیا پس از ۹ روز با نمایش «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی در روز پنجم نوامبر به پایان می‌رسد.

کد خبر 456508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha