همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش آفرینی نیروهای بومی در رزمایش محرم، امنیت مرزهای غربی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این امنیت در دنیا مثال زدنی است.

محمد پاکپور

به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، با اعلان پایان رزمایش امنیتی محرم در ارتفاعات شاهو در استان کرمانشاه، این رزمایش را جلوه‌ای از آمادگی‌های این نیرو برای تضمین امنیت پایدار مردمی و مقابله با تهدیدات متصور از سوی ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران در مناطق مرزی توصیف و اظهار داشت: امروز مرحله نهایی رزمایش امنیتی محرم توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه اجرا شد و این یکی از برنامه‌های اساسی ما در مناطق عملیاتی شمال غرب، جنوب غرب و غرب کشور در راستای حفظ امنیت پایدار و فراگیر است.

وی با بیان اینکه ۴۰ روز پیش هم در شمال غرب کشور رزمایش امنیتی غدیر توسط قرارگاه حمزه برگزار شد، افزود: امتیازی که این رزمایش‌ها دارند، این است که در یک محیط و شرایطی واقعی انجام می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در اینجا فرماندهان و نیروهای رزمنده نسبت به تاکتیک‌های مختلف و شیوه‌های نبرد در این نوع جغرافیا تمرین و تجربه های جدید کسب می‌کنند.

سردار پاکپور گفت: به حمدالله ما در منطقه غرب کشور مثل شمال و جنوب از امنیت خوبی برخوردار هستیم و چنین امنیتی در دنیای امروز کم نظیر است.

وی در برشماری ویژگی‌های این رزمایش اظهار داشت: به کارگیری نیروهای بومی منطقه اورامانات از مزیت‌های این رزمایش بود به گونه‌ای که نزدیک به ۹۰درصد نیروهای عملیاتی ما در رزمایش محرم نیروهای بومی از شهرستان‌های منطقه اورامانات بودند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان هدف از این رزمایش را بازآزمایی و ارزیابی آمادگی های رزمی و امنیتی نیروها و یگان‌های عملیاتی مستقر در منطقه قلمداد و خاطرنشان کرد: این رزمایش با محوریت اطلاعاتی، امنیتی و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی، پهپادی، آتش سنگین توپخانه و تازش هوایی علیه موانع فرضی دشمن انجام شد.

گفتنی است بر اساس راهبردهای سپاه، همزمان با رزمایش محرم هم اقدامات مردمیاری و خدمت رسانی در قالب استقرار چند روزه بیمارستان سیار امام حسین(ع)، کمک به ایتام و توزیع لوازم التحریر و نوشت افزار به دانش آموزان روستایی منطقه شاهو و... و. توسط یگان های خدمت رسانی نیروی زمینی سپاه انجام پذیرفت.

کد خبر 456446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha