همشهری آنلاین: یک روزنامه انگلیسی نوشته است اتحادیه اروپا به ایران به صورت خصوصی هشدار داده اگر تهران گام‌های جدید کاهش تعهدات برجامی را بردارد، مجبور خواهد بود از توافق هسته‌ای خارج شود.

اتحادیه‌ اروپا ۷ مقام دیگر ونزوئلا را تحریم می‌کند

تسنیم نوشت: گاردین نوشت: اتحادیه اروپا به طور خصوصی به ایران هشدار داده اگر تهران تهدید خود در خصوص پیش رفتن در برداشتن گام‌های جدید کاهش تعهدات برجام ادامه دهد، مجبور خواهد بود خروج از توافق هسته‌ای را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به ایران اعلام کرده اگر گام بعدی ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی چشمگیر باشد، عدم پایبندی ایران را در قالب سازوکار رسمی حل اختلاف توافق به پیش خواهد برد.

خبر گاردین در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری فرانسه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه مدعی شد که به‌کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای ایران، نقض تعهدات ایران ذیل برجام محسوب می‌شود.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای ۱+۴ و ایران در نیویورک روز چهارشنبه گفت طرفین تمایل به حفظ برجام دارند، هرچند من انکار نمی‌کنم که حفظ آن بسیار دشوار است.

ایران قرار است گام بعدی کاهش تعهدات را هفتم نوامبر (۱۶ آبان) عملی کند.

کد خبر 456429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha