همشهری آنلاین: سالن اصلی مجموعه تئاترشهر که از نیمه اردیبهشت سال جاری به دلیل تعمیرات بسته شده بود و بنا بود که پایان شهریور ماه افتتاح شود بنا به گفته سرپرست دفتر طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیمه آبان ماه درهای خود را به روی مخاطبان خواهد گشود.

بازگشایی سالن اصلی تئاترشهر از نیمه آبان ماه

روند بازسازی و بهسازی مجموعه تئاترشهر بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز ادامه دارد، عمارتی که به عنوان قلب تپنده تئاتر ایران در سال ۱۳۴۶ افتتاح شد و درست در جشن تولد ۴۰ سالگی به نشانه بلوغ و پختگی تصمیم گرفت تا دستی به سر و گوش خود بکشد، تا بار دیگر شمایلش مثل گذشته پابرجا، استوار، زیبا و هنرمندانه در چهارراه ولیعصر در نظر هنرمندان و دلدادگان نمایش جذاب و جریان ساز آید.

از تک تک سالن‌های اقماری این مجموعه گرفته تا راهروها و راه پله‌ها، از کارگاه دکور تا تالارهای به نسیان سپرده شده‌ای چون خانه خورشید در پسِ این ۱۲ سال، هنوز رد و نشان مهندسان و معماران را با خود حمل می‌کنند.

در بهمن ماه ۱۳۹۷ و همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، زمزمه تعطیلی سالن اصلی مجموعه برای بازسازی و به‌سازی دوباره میان هنرمندان و علاقمندان به تئاتر پیچید؛ اما قرارداد اجرای نمایش ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر مانع از آن شد.

با رسیدن به نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و اتمام قرارداد اجرای نمایش پیروزفر، بار دیگر درهای سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برای روند بازسازی و به‌سازی به روی مخاطبان بسته شد. در ابتدا بنا بود تا سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برای تعمیر ماشینری و تعویض صندلی های خود تا ژایان شهریورماه از هیچ اثر نمایشی میزبانی نکند.

اما با وجود آنکه مقرر شده بود تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ درهای سالن اصلی این مجموعه به روی مخاطبان هنر تئاتر گشوده شود، برخی اتفاقات پیش‌بینی نشده از جمله تعمیرات کامل و تغییر تبالوی برق ماشینری این سالن روند بازگشایی را با تغییر مواجه کرد.

شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با ایرنا درباره بازگشای سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به ایرنا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا بود تا این سالن در انتهای شهریور ماه بازگشایی شود و حتی ما برای ایام  محرم برنامه هایی را برای میزبانی این سالن از آثار نمایشی در نظر داشتیم.

وی ادامه داد: به سبب برخی از اتفاقات پیش بینی نشده در مسیر نوسازی و به‌سازی، پیمانکاران به شکل ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته مشغول فعالیت بوده اند. اما طبق برنامه ژیش رو روند نوسازی و بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حدود دو ماه دیگر قطها به پایان خواهد رسید.

تکریم مخاطبان الویت برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی است

به گفته کرمی تکریم و پاسداشت مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر از جمله دوستداران هنر نمایش از جمله مهمترین رسالت‌های اداره کل هنرهای نمایشی و سالن های تابعه این اداره کل مانند مجموعه تئاترشهر است. به همین سبب تصمیم گرفتیم تا با صرف زمان و فرصت بیشتری تمامی تغییرات برای روزآمدی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر را در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در جریان روند نوسازی که در تعهدات پیمانکار نبود، در راستای تکریم و شأن مخاطبان به مجموعه فعالیت های پیمانکار افزوده شده و یکی از دلایل تاخیر در بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به افزوده شدن این تعهدات بازمی‌گردد.

بروز برخی اتفاقات پیش بینی نشده دلیل تاخیر

همچنین زهرا نوروزی سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ایرنا با اعلام آنکه نیمه آبان ماه شاهد آغاز فعالیت مجدد سالن اصلی مجموعه تئاترشهر خواهیم بود یادآور شد: در ادامه روند تعمیر ماشینری مجموعه تئاترشهر پیمانکار متوجه شد که تابلوی برق قدیمی پاسخگوی نیازهای ماشینری جدید نخواهد بود. به همین سبب یکی از دلایلی که باعث تاخیر در اتمام پروژه بازسازی و نوسازی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر شد به تغییر کامل و نصب تابلو برق جدید سالن اصلی مجموعه تئاترشهر باز می گردد.

نوروزی با تاکید بر آنکه روند بازسازی و نوسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مطابق برنامه پیشرفته و تلاش پیمانکار برای اجرای برخی از امور که تعهدی برای اجرای آنها مطابق قرداد نداشت کمی برنامه را با تاخیر مواجه ساخته است گفت: به شکل فشرده در حال انجام کارها هستیم و مخاطبان تئاتر بعد از افتتاح سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با سالنی به روز و امکاناتی کارآمد مواجه خواهند بود.

بیشتر کارهای روند بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر انجام شده

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه بیشتر کارهای روند نوسازی و بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر انجام پذیرفته یادآور شد: به امید خدا بعد از جابجایی و تکمیل ماشینری مجموعه تئاترشهر و جاگذاری صندلی های جدید در نیمه آبان ماه شاهد بازگشایی و فعالیت مجدد سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر خواهیم بود.

کد خبر 456388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha