قرار است پکن پایتخت چین، میزبان فرودگاه جدید و بزرگی باشد که قادر خواهد بود تا سال ۲۰۲۵ میلادی، بالغ بر ۷۲ میلیون مسافر را در جهان جابجا کند.

فرودگاهی به شکل ستاره دریایی و ظرفیت ۷۲ میلیون مسافر

به گزارش ایسنا، روز گذشته بود که شی جی پینگ، رئیس جمهور چین در جریان برگزاری مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد شروع به کار دولت فعلی، از پروژه جدیدترین و بزرگترین فرودگاه تک ترمینال در جهان با ظرفیت ۷۲ میلیون مسافر تا سال ۲۰۲۵ و ۱۰۰ میلیون مسافر تا سال ۲۰۴۰ میلادی بازدید و آن را افتتاح کرد.

بر اساس گزارش گاردین، این فرودگاه بزرگ که به هدف توسعه سفرهای داخلی و خارجی به مقصد و مبدا چین احداث شده است، انتظار می‌رود که به زودی تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین فرودگاههای جهان شود و میلیون‌ها مسافر را به صورت روزانه به مقاصد مختلف داخلی و بین‌المللی جابجا کند.

 فرودگاه بین‌المللی جدید پکن داکسینگ در ۴۶ کیلومتری جنوب شرقی میدان اصلی این شهر، تیانمن، واقع شده است که قرار است با ظرفیت کامل آن، ۱۰۰ میلیون مسافر، تا سال ۲۰۴۰ میلادی و ۷۲ میلیون مسافر تا سال ۲۰۲۵ میلادی؛ راه اندازی و بهره برداری شود.

هزینه پروژه راه اندازی این فرودگاه که از پنج سال پیش تاکنون آغاز شده است، ۴۵۰ میلیارد یوان معادل ۵۰ میلیارد پوند تخمین زده شده است که روز گذشته توسط شی جی پینگ، رئیس جمهور چین به صورت رسمی افتتاح شد.

ساختمان این فرودگاه عظیم توسط زها حدید، به عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین مهندسان معمار در جهان به شکل یک ستاره دریایی طراحی شده است و گفته می‌شود شلوغ‌ترین و بزرگترین فرودگاه تک ترمینال در جهان محسوب خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی و چینی نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند پروازهای خود را به این فرودگاه جدید منتقل کنند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به بریتیش ایرویز ، کاتای اقیانوس آرام ، فین‌ایر و ایر چاینا اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، ابعاد این فرودگاه ۷۰۰ هزار متر مربع است که در واقع به اندازه ۱۰۰ زمین فوتبال است.

در حال حاضر بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه جهان، فرودگاه آتلانتا در ایالات متحده آمریکاست که می تواند روزانه بیش از صد میلیون مسافر را به مقاصد مختلف جابجا کند اما دو ترمینال مسافری دارد که در صورت بهره برداری و راه اندازی فرودگاه جدید پکن داکسینگ، این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.

کد خبر 456385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha