مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات اخیر محققان کالج دانشگاهی لندن نشان می‌دهد بیماری لثه با افزایش فشار خون مرتبط است و احتمالا التهاب عامل این ارتباط است.

فشارخون بالا

به گزارش ایرنا به نقل از مدیکال نیوز، مطالعات مختلف ارتباط بیماری لثه با سایر شرایط سلامتی را تایید کرده است و مطالعات جدید نشان می‌دهد بیماری لثه، فشار خون را افزایش می‌دهد و هر چه بیماری شدیدتر باشد، میزان این افزایش بیشتر است.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، حدود ۴۷.۲ درصد از افراد بالای ۳۰ سال به نوعی از بیماری لثه مبتلا هستند و ۳۲ درصد بزرگسالان فشار خون دارند.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

این مطالعه جدید با بررسی اطلاعات ۸۱ مطالعه از ۲۶ کشور نشان می‌دهد این دو عارضه کاملا مرتبط هستند و افراد مبتلا به بیماری پیوره که یک بیماری جدی لثه است، فشار خون بالایی دارند.

بر اساس این مطالعه پیوره متوسط تا شدید احتمال فشار خون را ۲۲ درصد و پیوره شدید احتمال این عارضه را تا ۴۹ درصد افزایش می‌دهد.

محققان احتمال می‌دهند التهاب ناشی از بیماری‌های لثه عامل فشار خون باشد. از طرفی باکتری‌های دهانی می‌توانند به افزایش التهاب منجر شوند.

این مطالعه بر سلامت و چکاپ منظم لثه تاکید دارد.

نتایج این مطالعه در نشریه Cardiovascular Research منتشر شده است.

کد خبر 456336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha