همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: به برکت خون شهیدان و ایستادگی در دفاع مقدس همه فهمیدند دست‌درازی به مرزهای ایران عزیز سرانجامی چون صدام خواهد داشت.

سیدعبدالرحیم موسوی

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»  در سی و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد ولی عصر (عج) با تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ نابرابر به برکت پایمردی، فداکاری و ایثار مردم و رزمندگان اسلام با رهبری فوق‌العاده حضرت امام به خواست خداوند با سربلندی ایران عزیز به پایان رسید. جنگی که برخلاف جنگ‌های قبلی، حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی جدا نشد، حق و باطل و ظالم و مظلوم مشخص شد، شهیدان چراغ راه حق‌طلبان، جانبازان نمادهای ایثار و خانواده‌های شهدا نگهبانان امانت پر ارزش انقلاب اسلامی شدند و نیز موجب گسترش پیام روشنگرانه انقلاب اسلامی، آغاز بیداری اسلامی و شکل گیری مقاومت اسلامی شد.

 وی افزود:دفاع مقدس مکتبی است که درس‌های زیادی به ملت ایران آموخت و به کارگیری این آموزه‌ها، انقلاب اسلامی را مستحکم تر و ملت ایران را سرافراز تر از گذشته کرد و موجب شد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک نظام مقتدر و تاثیرگذار در منطقه تبدیل شود.

امیر سرلشکر موسوی گفت: باور به پیروزی و اعتماد به وعده الهی یکی از بزرگترین درس‌های دانشگاه دفاع مقدس است که اثبات کرد می‌شود سال‌ها در مقابل تمامی قدرت‌ها با یک توان نابرابر ایستاد، مبارزه کرد و پیروز شد. تجربه این باور و اعتماد موجب شده ملت ایران بتواند در مقابل توطئه های بعدی دشمنان در عرصه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی بایستد و دشمنان را ناکام بگذارد. امروز این باور و اعتقاد در سطح منطقه و جهان الگوی ملت‌های حق‌طلب و مظلوم شده است.

فرمانده کل ارتش در ادامه افزود: درس بزرگ دیگر دفاع مقدس، خودباوری و خود اتکایی است. ایران از دفاع مقدس آموخت که برای حفظ استقلال و برای عزت و سربلندی باید روی پای خود بایستد، به خدا و به مردم خود تکیه کند و امید خود را متوجه هیچ جایی خارج از این مرزهای عزیز نکند. این روحیه و باور موجب افزایش اعتماد به نفس ملت ایران و نیروهای مسلح شد، به نحوی که پیشرفت‌های ما در عرصه دفاعی اعجاب‌آور و گاه سخت‌باور جلوه می کند.

 وی رشد صنعت دفاعی را مدیون دوران دفاع مقدس دانست و گفت: رشد صنایع نظامی ما مرهون باورها و ابتکارات دوران دفاع مقدس است و پایداری و مقاومت، رمز سربلندی و عزتی است که امروز به صورت یک فرهنگ و یک راهبرد موفق پذیرفته شده است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه تحولات سال های اخیر از جمله بحران سوریه و عراق و جنگ یمن نشان‌دهنده نهادینه شدن مقاومت در بین ملت های منطقه است، اظهارداشت: مردم مسلمان منطقه به خوبی دریافته اند که تنها راه رهایی از شر بیگانگان چپاولگر و زیاده خواه، مقاومت و پایداری است. نظام سلطه با کمک کشورهای سازشکار منطقه تلاش زیادی برای ساقط کردن نظام قانونی سوریه کردند؛ با گسترش تروریسم و خشونت به عراق، این کشور را با بحران مواجه کردند؛ در یمن در مقابله با خواست و اراده مردم مظلوم جنایات بی شماری را مرتکب شدند.

وی گفت: به فضل الهی و با هوشیاری ملت های مسلمان و مقاومت الگو گرفته از دفاع مقدس، دشمنان با ناکامی و شکست مواجه شدند و  همه این تحولات که در آن مقاومت و پیروزی ملت‌های مظلوم آشکار است، از پیامدهای مقاومت ایران در جنگ تحمیلی و گسترش الگوی مقاومت درمنطقه است و  ان‌شاءالله این پیروزی‌ها آغازی برای سقوط نظام سلطه و تسریع در اضمحلال محتوم رژیم منحوس صهیونیستی خواهد بود.

فرمانده کل ارتش در ادامه افزود: ما در دوران دفاع مقدس ارزش وحدت و همدلی را به بهترین نحو درک کردیم و بیش از پیش به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب خود پی بردیم و قدر آن را دانستیم. شاید اگر جنگ نشده بود دشمنان در استحاله انقلاب موفق می‌شدند.

امیر موسوی گفت: به برکت خون شهیدان و ایستادگی در دفاع مقدس است که همه فهمیدند دست‌درازی به مرزهای ایران عزیز سرانجامی چون صدام خواهد داشت.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه هم اکنون نیز در یک جنگ ترکیبی هستیم، افزود: رمز موفقیت در این جنگ و ناکام گذاری دشمن اتحاد، انسجام، مقاومت فعال هوشمندانه و گوش به فرمان مقام معظم رهبری است و با همین راهبرد آثار شکست فشار حداکثری پیدا شده و به حول و قوه الهی در این جنگ هم پیروز نهایی ملت ایران خواهد بود.

سرلشکر موسوی ضمن تشریح نقش پیشکسوتان در دفاع مقدس افزود: اینها بخشی از دستاوردهای دفاع مقدس و هنر شما عزیزان است و به شکرانه این نعمات، ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس با اتکا به اسلام انقلابی باید حفظ و نهادینه و در همه امور جاری شود و در این مسیر بهترین الگوها پیشکسوتان جهاد و شهادت خواهند بود.

فرمانده کل ارتش در پایان تصریح کرد: اگر مردم، ما را با همان ارزش‌ها و سلوک انقلابی و سبک زندگی و رفتارهای دوران دفاع مقدس و آن روحیه ستودنی ببینند، قطعاً همچنان محکم و مقاوم پای این انقلاب می ایستند و انتظار شهدا، خانواده معظم شهدا، حضرت امام و مقام معظم رهبری نیز همین است که ما در این ایام معطر به عطر شهیدان دست در دست هم، دوباره هم عهد و هم پیمان و هم قسم شویم که از آرمان‌های انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان است دفاع کنیم و در سلوک انقلابی و سیره دفاع‌مقدس پایدار بمانیم.

کد خبر 456320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha