چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی برخی ساعات سه‌شنبه ۳ مهر در شرایط نامطلوب قرار می‌گیرد.

کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق تهران

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت تهران طی صبح امروز (۳ مهر) با حاکمیت جو آرام و افزایش تردد خودروها شاهد تجمع غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق هستیم.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه همراه با کاهش دما نسبت به روز گذشته، شرایط تشکیل آلاینده ازن محدود می‌شود و این آلاینده در بیشتر مناطق در شرایط مطلوب خواهد بود. در ساعات پایانی امروز (۳ مهر) نیز با افزایش حجم ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود. هر چند افزایش تدریجی سرعت باد در برخی ساعات شبانگاهی و پراکندگی آلاینده‌ها از سطح شهر سبب برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق می‌شود.

با آغاز تردد خودروها در نخستین ساعات فردا (۴ مهر) شرایط آرام جوی همراه با آسمان صاف سبب تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود. با افزایش دما نسبت به روز چهارشنبه، غلظت آلاینده ازن نسبت به روز قبل با اندکی افزایش روبه‌رو می‌شود اما با افزایش سرعت باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم و از غلظت آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق کاسته خواهد شد.

به تدریج با وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بیش از ۸ متر بر ثانیه در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک و غبار محلی وجود دارد که به تبع آن کیفیت هوا در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

در اواخر وقت فردا نیز با کاهش ناپایداری و وضعیت آرام جوی تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۱ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 456292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha