چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در حال حاضر خزانه‌داری استان تهران مستقل نیست و پیگیر هستیم که خزانه داری مستقل نه تنها در تهران بلکه در تمامی استان‌ها شکل بگیرد.

نعمت الله تركي هوم پيج

نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح تشکیل خزانه‌داری مستقل در استان تهران گفت: در جهت ایجاد شفافیت و دقت در هزینه‌کردها پیگیر تشکیل خزانه‌داری مستقل برای استان تهران هستیم موضوعی که در سایر استان‌های کشور نیز شکل خواهد گرفت؛ در حقیقت خزانه استان به طور رسمی در استان‌ها ایجاد شده و  کمیته تخصیص آن به ریاست استاندار خواهد بود.

ترکی افزود: در حال حاضر مشغول تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ از استان تهران هستیم این بودجه ابتدا به سازمان برنامه و بودجه ارسال و از آنجا به مجلس ارسال خواهد شد. بودجه سال آینده برای اولین بار بر اساس درآمد هزینه‌ها تدوین خواهد شد. ضریب بازگشت بودجه استان تهران حدود ۷ درصد است یعنی از ۶۸ هزار میلیارد تومان درآمد استان، حدود ۲ هزار میلیارد به خود استان باز می گردد به این ترتیب توزیع اعتبارات در استان تهران دقیق، متوازن و منطقی نیست.

او ادامه داد: بر اساس پیشنهاداتی که ارائه کردیم مقرر شد بودجه سال آینده را بر اساس درآمد و هزینه تدوین کنیم. در شرایط فعلی، ساختار بودجه ای کشور، سنتی و در برخی بخش‌ها معیوب است، چون بحث نظام درآمد و هزینه در استان‌ها نیست، درآمد از استان ها تجمیع و به خزانه کشور واریز می‌شود و دستگاه ملی است که برای آن بخش از درآمد تصمیم می گیرد لذا در چنین شرایطی اعتبارات در استان‌ها به صورت متوازن بر اساس درآمدها داده نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد: با پیگیری‌های استان تهران و ارائه پیشنهادات به سازمان برنامه و بودجه، این سازمان پذیرفت تا تغییراتی در نظام درآمد و هزینه استان‌ها به نفع استان‌هایی که بیشترین درآمد را برای کشور فراهم می کند اتفاق بیفتد. مقرر شد تا از سال ۹۹، تهیه لایحه بودجه و نظام درآمد و هزینه استان‌ها ارائه شود و این امر به استان‌هایی که درآمد خوبی دارند، کمک موثری می کند؛ به تعبیری دیگر هر استان به تناسب ظرفیت و هزینه کردی که ارائه می‌دهد، می تواند از بودجه استفاده کند. این موضوع باید حتما مصوب و قانونی شود.  

کد خبر 456274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha