همشهری آنلاین: رئیس اداره منابع‌ طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود، از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان از آتش زدن باقی‌مانده محصولات زراعی، جدا خودداری کنند.

کشاورزان از آتش زدن باقی‌مانده محصولات زراعی خودداری کنند

به گزارش ایسنا، مجید محمدی با اشاره به این که آتش در مراتع و زمین‌های زراعی روستاهای بلوبین و قزلجه پس از چهار ساعت تلاش، کنترل و خاموش شد، افزود: ۱۲ هکتار در این حادثه دچار حریق شد.

وی علت این آتش‌سوزی را سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی به مراتع اعلام کرد و ادامه داد: سهل‌انگاری و ناآگاهی برخی از افراد هر ساله موجب خاکستر شدن تعداد وسیعی از زمین‌های ملی می‌شود.

محمدی تاکید کرد: آتش زدن باقی‌مانده محصولات کشاورزی باور اشتباهی است که برای غنی‌سازی و حاصل‌خیزی زمین‌های زراعی بین کشاورزان رایج شده است و این مورد یکی از عوامل آتش‌سوزی در سطح وسیعی از مراتع و زمین‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این در حالی است که آتش زدن زمین‌های زراعی نه تنها خاک را مرغوب و حاصل‌خیز نمی‌کند، بلکه موجب از بین رفتن مواد آلی خاک نیز می‌شود، به طوری که دیگر نمی‌توان از این اراضی در امورات کشاورزی بهره جست.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در ادامه خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در هنگام مشاهده هرگونه آتش‌سوزی و تخلف در اراضی ملی از طریق سامانه ۱۵۰۴ مراتب را به نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.

کد خبر 456270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha