همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل وزارت تجارت و بازرگانی موافقت کردند.

مجلس هوم پیج

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز- چهارشنبه- با ۱۱۶ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر به طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی رای موافق دادند.

بر مبنای ماده واحده این طرح؛ از تاریخ تصویب این قانون، احکام مربوط به ادغام دو وزارتخانه «بازرگانی» و «صنایع و معادن»   در قانون تشکیل دو وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» مصوب هشتم تیر ۱۳۹۰ لغو و وزارت بازرگانی تشکیل می شود و «وزارت صنعت، معدن و تجارت» از این پس به عنوان سابق وزارت صنایع و معادن  و وزارت جهاد کشاورزی بدون تغییر با کلیه وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهد.

بر مبنای تبصره ۱ این ماده واحده؛ از تاریخ تصویب این قانون کلیه وظایف و اختیارات موضوع ماده (۱) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ حسب مورد به وزارتخانه های ذی ربط منتقل می شود.

نمایندگان در تبصره ۲ این ماده واحده مصوب کردند که وظایف و اختیارت وزارتخانه های یادشده، با توجه به به قوانین «برنامه پنج ساله ششم توسعه»، «اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی» و «مدیریت خدمات کشوری»، با عنایت به به ماموریت های جدید این وزارتخانه، حداکثر شش ماه پس از تصویب از سوی هیات وزیران به تصویب مجلس می رسد. وزارتخانه های یادشده تا زمان تصویب و ابلاغ وظایف و اختیارات جدید بر حسب وظایف و اختیارات سابق به قعالیت خود ادامه می دهند.

برمبنای تبصره ۳ این ماده واحده؛ هزینه های ناشی از اجرای این قانون از محل صرفه جویی در هزینه های جاری و از بودجه وزارتخانه های یادشده، تامین می شود.

در تبصره ۴ مقرر شد کلیه قوانی عام و خاص مغایر با این قانون از تاریخ تصویب مالغی الاثر می شود.

کد خبر 456269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha