همشهری‌آنلاین: تصاویری از شهدا هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در ۱۰ نقطه از شهر تهران با تکنیک ویدئو مپینگ به نمایش درمی‌آید.

اكران تصوير شهدا

به گزارش شهرنوشت، سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نظر دارد به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس تصاویری از شهدای گرانقدر را با تکنیک ویدئو مپینگ به نمایش درآورد.

۱۰ نقطه شهر تهران از جمله میدان امام خمینی (ساختمان مخابرات)، میدان ولیعصر (ساختمان سینما قدس)، میدان نبوت (ساختمان امرالد استار؛ شمال میدان)، میدان ونک (دیواره‌ شمال غربی)، میدان انقلاب (دیواره‌ شمال غربی بانک ایران‌زمین) بزرگراه همت بعد از ساختمان هلال احمر (از غرب به شرق)، میدان امام حسین (سازه‌ شمال غربی)، بزرگراه صدر (رویال پارک دارای دید غربی و شرقی)، بزرگراه شهید ستاری(ساختمان کورش سنتر) و برج میلاد اماکنی هستند که برای نمایش تصاویر شهدای شهر تهران همزمان با هفته دفاع مقدس مدنظر قرار گرفته‌اند.

در این اکران فرهنگی تصاویر شهدایی که قابلیت اسکن شدن داشته اند با همکاری بنیاد شهید انقلاب اسلامی استخراج شده و به صورت ویدئو مپینگ به نمایش در می‌آیند.

طی هماهنگی‌های انجام شده و بر اساس آمار بنیاد شهید، تصاویر و اسامی ۲۰ هزار شهید تهران در دفاع مقدس به شهرداری تهران تحویل داده شد، که از این تعداد تنها ۱۱ هزار عکس قابل اسکن بود و تصمیم بر این شد تا از اسم مابقی شهدا در ویدئومپینگ شهرداری استفاده شود.

ساعت ۱۹:۳۰ امشب برای اولین بار در قالب ویدئو مپینگ قرار است تصاویر، نام شهدا، همراه با موسیقی پس زمینه متناسب در میادین شهر تهران پخش شود؛ این ویدئو در میدان ولیعصر(عج) پخش می‌شود و سازمان زیباسازی تلاش می‌کند که این ویدئو را در ۱۰ نقطه دیگر شهر پخش کند؛ زمان این ویدئو بیش از ۸۰ دقیقه است.

کد خبر 456239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha