همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه به دنبال کسب درآمد از غارها با تغییر ساختار آن و نورپردازی در غارها هستند.

انتقاد معاون محیط زیست از برخی شیوه‌های کسب درآمد در غارها

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در کارگروه آموزشی محیط زیست غار که به مناسبت روز غار پاک برگزار شده است، گفت: محیط زیست دیگر فقط صرفا دو کلمه نیست و وزن آن برابر شده است با ایمنی و سلامت.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: هر چه قدر جمعیت افزایش پیدا کند، محیط زیست با تهدید و مشکلات بیشتری مواجه می‌شود و فشار برای تامین غذا و منابع بیشتر خواهد شد.

کلانتری با بیان این که کشور ما تنوع اقلیمی بالایی دارد اما آسیب‌پذیری زیست محیطی بالایی دارد، تصریح کرد: به‌طور متوسط سالانه به جمعیت کشور یک میلیون نفر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که مظلوم‌ترین اکوسیستم‌ها در کشور ما کوه‌ها و تالاب‌ها هستند، گفت: کسانی که به این اکوسیستم‌ها صدمه می‌زنند در واقع ارزش‌های اکولوژیک و اقتصادی آن را نمی‌دانند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: غارها در گذشته محلی امن و مناسب برای زندگی انسان بودند. برخی غارها در حال حاضر آثار طبیعی ملی هستند اما متاسفانه به دست افرادی ناآگاه افتاده‌اند و نظارتی هم روی عملکرد آن‌ها نمی‌شود.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: افرادی به دنبال کسب درآمد از غارها با تغییر ساختار آن هستند. وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست این است که ظرفیت غارها را در نظر بگیرد و با توجه به آن برای غارها برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان با اشاره به این که رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست بهره‌برداری پایدار و اصولی است، گفت: هزاران غار در کشور داریم که جزو سرمایه‌های ملی - طبیعی محسوب می‌شوند. ما قطعا برای حفاظت از غارها نیازمند تدوین قانون هستیم.

کد خبر 456154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha