همشهری آنلاین: گرتا تونبرگ فعال سوئدی روز دوشنبه در آغاز اجلاس نشست اقلیم سازمان ملل خشمگینانه رهبران جهان را به دلیل عدم اقدامات جدی برای مقابله با تغییرات آب و هوا محکوم کرد.

فعال سوئدی رهبران جهان را مقصر تغییرات آب و هوایی دانست

به گزارش ایرنا، پس از حضور میلیون‌ها جوان در خیابان‌های سراسر جهان برای اقدام اضطراری در مورد تغییرات آب و هوا، رهبران جهان پیش از نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اتخاذ تصمیم در زمینه جلوگیری از انتشار کربن در نیویورک گردهم آمدند.

تونبرگ فعال ۱۶ ساله سوئدی که به عنوان بنیانگذار اعتراضات خیابانی در مورد تغییرات اقلیمی معروف است، در افتتاحیه اجلاس نشست اقلیم سازمان ملل گفت: نسل کنونی جوانان نسلی است که با بیشترین آلودگی در جهان مواجه است و باید تغییرات اقلیمی بسیاری را تحمل کند.

وی خطاب به رهبران جهان گفت: من نباید اینجا باشم. من باید در آن طرف اقیانوس به مدرسه برگردم اما همه شما امروز برای دادن امید به جوانان به اینجا آمده‌اید.

تونبرگ افزود: شما رویاهای من و کودکیم را با سخنان توخالی خود به سرقت برده‌اید. وی همچنین با انتقاد از برنامه کشورهای جهان برای کاهش گرم شدن کره خاکی گفت: برنامه‌هایی که رهبران برای مقابله با گرم شدن کره زمین ارائه کرده‌اند کافی نیست.

وی تصریح کرد: ما امروز برای سخنرانی‌های تکراری در این نشست حضور نیافته‌ایم بلکه برای اقدام عملی گردهم آمده‌ایم.

اجلاس نشست اقلیم سازمان ملل در حالی روز دوشنبه در نیویورک برگزار شد که پیش از این میلیون‌ها دانش‌آموز در کشورهای مختلف جهان در اروپا، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه، آمریکا و آسیا روز جمعه در حمایت از حفاظت از محیط زیست و علیه تغییرات اقلیمی تظاهرات کردند.

راهپیمایی بزرگ دانش‌آموزان جهان در حمایت از حفاظت از محیط زیست از مبدا استرالیا با شعار "ما جوان هستیم اما لال نیستیم" برگزار شد.

میلیون‌ها جوان و دانش‌آموز در یک نمایش گسترده، خواستار اقدام فوری در مورد تغییر اقلیمی و آب و هوایی شدند.

اعتراضات اولیه این راهپیمایی بزرگ ابتدا از استرالیا آغاز شد و سپس از جزایر اقیانوس آرام تا هند و ترکیه و در سرتاسر اروپا گسترش یافت.

"گرتا تونبرگ" فعال ۱۶ ساله سوئدی است که جنبش اعتصاب مدارس و دانش‌آموزان در اعتراض به تغییرات آب و هوایی را بنیان گذاشت.

تونبرگ پیش از این با هدف مبارزه با آلودگی هوا از سوئد تا آمریکا با قایق سفر کرد و در دو هفته گذشته چندین دیدار و سخنرانی مهم داشته است.

کد خبر 456132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha