همشهری آنلاین: کودکان اصفهانی با شرکت در جشنواره تخم مرغ‌های رنگین به استقبال بهار طبیعت و سفره هفت‌سین نوروز 1387 می‌روند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار کنندگان این جشنواره از بچه‌های اصفهانی خواسته‌اند تا 16 اسفند امسال تخم مرغ‌های رنگ کرده خود را به کتابخانه شماره 10 کانون در شهر اصفهان تحویل دهند.

این مرکز کانون که در سه راه سیمین، شهرک ولی‌عصر(عج)، خیابان بانو علویه همایونی اصفهان قرار دارد روز 19 اسفند برنامه ویژه‌ای را با عنوان جشن سبزینه به مناسبت روز درخت‌کاری تدارک دیده است که در آن جایزه برگزیدگان این مسابقه نیز اهداء می‌شود.

آرزوهای رنگی کودکان شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان با هدف آشنایی بیشتر بچه‌ها با فرهنگ، هنر، تمدن و سنت‌های ایرانی بر روی تخم‌مرغ‌های نوروزی نقش می‌بندد.

بر اساس این گزارش دست‌های کوچک کودکان شرکت کننده در این ویژه‌برنامه روز 19 اسفند هم زمان با جشن درخت‌کاری در سراسر کشور، گل‌هایی را در محوطه بیرونی کتابخانه کانون در خاک خواهند نشاند.

همچنین برای روز درخت‌کاری و با هدف آشنا ساختن بچه‌ها با محیط زیست و تشویق آنها به حفظ طبیعت، برنامه‌های دیگری نیز در کتابخانه شماره 10 کانون اصفهان اجرا می‌شود.

در این جشن یکی از کارشناسان سازمان محیط زیست در مورد اهمیت درخت‌کاری با بچه‌ها سخن خواهد گفت و کودکان عضو مرکز هم، سرودی را با عنوان پروانه‌های رنگین به مناسبت سال نو خواهند خواند و نمایش خلاقی نیز با عنوان یادگار دوست اجراء می شود.

خواندن شعرها و نوشته‌های ادبی اعضای فعال کانون از دیگر برنامه‌های جشن سبزینه است.

کد خبر 45608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز