مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۷
۰ نفر

رمضان نوری - ایلام –خبرنگار: جاده ایلام - سرابله یکی از پرترددترین مسیرهای ارتباطی استان ایلام است چراکه یکی از مسیرهای اصلی تردد از ایلام به کرمانشاه محسوب می‌شود.

جاده ایلام

در این مسیر ارتباطی ۴۰ کیلومتری، به دلیل مشکلات زیاد، حوادث رانندگی تلخی به وقوع  پیوسته و طی یک ماه گذشته حوادث منجر به فوت در آن به اوج خود رسیده است. با این‌که در چند سال گذشته کار تعریض این جاده شروع شده، به علت کند بودن عملیات راه‌سازی و افزایش حجم ترددها تصادف‌های ناگواری در آن رخ می‌دهد که نیازمند توجه جدی مسئولان و متولیان است.

  • ۳ تصادف مرگبار در یک روز

یکی از شهروندان سرابله در این رابطه به خبرنگار همشهری می‌گوید: هفته گذشته اتفاقی تلخ در این مسیر رخ داد. شنیدن خبر ۳ تصادف منجر به فوت در طول یک روز در مسیر سرابله - ایلام بسیار دردناک بود. «علیرضا کارزانی» می‌افزاید: مسئولان باید هرچه سریع‌تر این جاده را تعریض و ساماندهی کنند تا تصادفات منجر به مرگ در آن به حداقل برسد و مردم از جاده ایمن و امن برخوردار شوند. وی بیان می‌کند: بیشتر تصادفات محور ایلام - سرابله به خاطر آسفالت جاده است که کلا خراب شده و رانندگان به خاطر هزینه زیاد تعمیرات خودرو مجبورند دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را رد کنند و وارد مسیر دیگر شوند و همین موجب تصادف می‌شود.

  • تنها مسیر ارتباطی مردم سرابله 

یکی دیگر از شهروندان سرابله در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار می‌کند: تمامی ارتباط مردم سرابله از طریق همین مسیر برقرار می‌شود چراکه مردم شهرستان برای تامین نیازهای خود از مرکز استان هر روز در این مسیر تردد می‌کنند. «غلامرضا محمدی» می‌گوید: متاسفانه در فصل‌های مختلف در این جاده حوادث تلخی رخ می‌دهد. سال‌ها از شروع تعریض و بهسازی آن می‌گذرد، ولی هنوز دارای نقاط حادثه‌خیز فراوانی است. وی ادامه می‌دهد: جاده کوهستانی است و در روزهایی هم ریزش کوه باعث بسته شدن جاده می‌شود. این جاده مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است.

  • جاده پرحاشیه

در این میان رئیس پلیس راه ایلام به همشهری می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون ۸ درصد تصادفات استان در محور ایلام - سرابله رخ داده است. سرهنگ «رضا همتی‌زاده» می‌افزاید: بعد از محور ایلام- مهران، این محور حادثه‌خیزترین محور ارتباطی استان است. وی با اشاره به این‌که محور ارتباطی مذکور با توجه به حجم بالای تردد نیازمند تعریض، بهسازی و چهاربانده شدن است، بیان می‌کند: محور ایلام - سرابله یکی از ۳ مسیر پرتردد استان است و به توجه نیاز دارد. همتی‌زاده ادامه می دهد: با توجه به این‌که جاده سرابله - ایلام پرپیچ ‌و خم و دارای نقاط متعدد حادثه‌خیز است، رانندگانی که در این محور تردد دارند باید متناسب با جاده فرعی حرکت کنند و سرعت مجاز را در دستور کار خود قرار دهند.

  • ۶ کیلومتر از مسیر چهاربانده می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در خصوص این جاده به خبرنگار همشهری می‌گوید: برای ایمن‌سازی محور ایلام - سرابله که از محورهای مهم ارتباطی استان است، چهاربانده کردن آن در دستور کار قرار دارد. «علی‌اصغر کاظمی» می‌افزاید: عملیات عمرانی ۶ کیلومتر از مسیر ایلام – سرابله به صورت چهاربانده در دست اجراست که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

  • لکه‌گیری ۱۰ کیلومتر از محور 

مدیرکل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای ایلام نیز به خبرنگار همشهری می‌گوید: برای ایمن‌سازی مسیر ایلام - سرابله تاکنون ۲/۵ کیلومتر نیوجرسی و ۱۰ کیلومتر لکه‌گیری و آسفالت انجام شده است. «نورالله دلخواه» اظهار می‌کند: علاوه بر این، مناطقی که دارای چاله‌های زیادی بودند، آسفالت شده‌ و علائم و تابلوهای زیادی هم در مسیر گذاشته شده است. وی می‌افزاید: حذف نقاط حادثه‌خیز و خط‌کشی کل مسیر از دیگر اقدامات راهداری برای ایمن‌سازی محور ایلام - سرابله است.

  • خطر در جاده مرگ

بهسازی و چهاربانده شدن جاده ایلام - سرابله به طور قطع تاثیر بسزایی در کاهش آمار تصادفات آن دارد. از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نفر در این جاده جان خود را از دست داده‌اند، اما هنوز اقدام مهمی برای حذف نقاط حادثه‌خیز این محور انجام نشده و مسئولان تا رسانه‌ای به سراغشان می‌رود، می‌گویند «در دستور کار است».سال گذشته هم پس از کشته و مجروح شدن تعداد قابل توجهی از شهروندان ایلامی در جاده ایلام - سرابله که به «مرگ معروف» شده است، استاندار ایلام دستور ویژه برای حل مشکلات آن صادر کرد، اما تصادفات امسال نشان می‌دهد مشکلات هنوز باقی هستند و نیاز است زودتر کاری جدی انجام شود.  

کد خبر 456063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha