دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفان حاره ای سهمگین تاپا در ژاپن، حدود ۵۰۰ پرواز داخلی را که برای روزهای یکشنبه و دوشنبه برنامه ریزی شده بودند لغو کرد.

لغو پروزازها در ژاپن به علت توفان

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی ژاپن روز دوشنبه گزارش کرد اکثر پروازهای لغو شده به مقصد و یا از مبدا جزیره کیوشو در جنوب غرب بودند که شامل فرودگاه هایی در فوکوئوکا، میازاکی، ناگاساکی، کاگوشیما و ساگا می شود.

شرکت هواپیمایی «ژاپن ایرلاینز» تعداد ۱۲۶ پرواز و شرکت هواپیمایی «نیپون ایرویز» تعداد ۱۵۱ پرواز خود را لغو کردند سایر شرکت های هوایی ژاپن نیز تعدادی از پروازها خود را به همین دلیل لغو کرده اند.

شرکت های هواپیمایی ژاپن همچنین از مسافران خواسته اند برای آگاهی از تازه ترین اطلاعات پروازها به اینترنت مراجعه کنند.

توفان تاپا همچنین در استان اوکیناوا ۲۱ تن را زخمی کرد در شهر نوبئوکا واقع در استان میازکی نیز توفان باعث قطعی برق دستکم ۶ هزار خانوار شده است.

مسئولان سازمان هواشناسی ژاپن می گویند که توفان حاره ای سهمگین تاپا احتمالا امروز دوشنبه به جزیره کیوشو در جنوب غرب ژاپن نزدیک خواهد شد.

طبق برآورد سازمان هواشناسی ژاپن، تاپا تا ساعت ۱۹ بعد از ظهر روز یکشنبه در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شمال آب های شهر گوتو واقع در استان ناگاساکی قرار داشت این طوفان با سرعت ۳ کیلومتر در ساعت در جهت شمال - شمال شرق در حرکت بوده است.

سازمان هواشناسی می گوید که این توفان بادهای مداومی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت و تندبادهایی با سرعت ۱۶۲ کیلومتر در ساعت را ایجاد می کند.

انتظار می رود تاپا به مناطق شمال کیوشو و چوگوکو نزدیک شود و سپس به سمت دریای ژاپن حرکت کند این طوفان احتمالا از دوشنبه به بعد به شمال ژاپن نزدیک می شود.

در برخی از بخش های کیوشو هم اکنون بیش از ۴۵۰ میلیمتر باران باریده است مسئولان سازمان هواشناسی نسبت به جاری شدن گلرود در برخی از نواحی استان های ناگاساکی، کوماموتو، توکوشیما و میه هشدار صادر کردند.

کد خبر 456061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha