استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نواقص طرح کدینگ کارت‌های سوخت این استان در حال بررسی است و به منظور رفاه حال شهروندان پیشنهادهایی از جمله فراهم شدن زمینه ذخیره سوخت ماهانه خودروها ارائه شده که قطعاً از ایجاد صف‌های طولانی در روزهای آخر هر ماه در جایگاه‌های سوخت جلوگیری می‌کند.

صف‌ بنزین

به گزارش همشهری «احمدعلی موهبتی» در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تاکنون در این استان انجام شده است، هرچند کافی نیست و نیاز به توجه بیشتری دارد. وی ادامه داد: طرح کدینگ کارت سوخت اگرچه باعث نارضایتی برخی افراد شده، اما دیگر مانند سابق بدون نظم و برنامه‌ریزی سوخت ارائه و زمینه برای سوء استفاده سودجویان فراهم نیست. استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این استان بیشتر موضوع قاچاق سوخت مطرح است که در این زمینه طرح کدینگ کارت‌های سوخت نقش بسزایی در پیشگیری از قاچاق سوخت داشته است.

  • مقابله با قاچاق سوخت

استاندار اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی، کار کارشناسی و تکیه بر آمار و اطلاعات مستند، با قاچاق در زمینه‌های مختلف از جمله قاچاق سوخت مقابله کرد. موهبتی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های مختلف سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از تخلفات احتمالی نیاز به نظارت و دقت بیشتر در حوزه فعالیت خود دارند. استاندار سیستان و بلوچستان در حوزه لنج‌های صیادی نیز گفت: لازم است سیستم‌های کنترلی بر روی لنج‌ها نصب و میزان مصرف سوختشان ارزیابی شود.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از سوخت مورد نیاز سیستان و بلوچستان از طریق حمل‌ونقل دریایی و کشتی به این استان وارد می‌شود که این امر از رفت و آمد ناوگان جاده‌ای و تبعات منفی آن در جاده‌ها می‌کاهد. دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق سوخت سیستان و بلوچستان نیز گفت: یکی از اولویت‌های ما در این استان مبارزه با قاچاق سوخت است و به همین منظور در ۶ ماهه نخست امسال، ۳۴ درصد رشد کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌ایم و افزون بر ۱۸ باند سازمان‌یافته قاچاق شناسایی و منهدم شده‌اند. «محمد محبی» افزود: در اجرای طرح کدینگ کارت سوخت با جایگاه‌داران متخلف به شدت برخورد می‌شود و تاکنون چند مورد برخورد بدون اغماض صورت گرفته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

  • اجرای طرح کدینگ از خرداد

اجرای طرح کدینگ کارت‌های هوشمند سوخت در جایگاه‌های منطقه زاهدان از خردادماه امسال کلید خورد. با اجرای این طرح، فقط خودروهایی که در بازه زمانی از فروردین ۹۷ تا انتهای فروردین ۹۸ در جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه زاهدان سوخت‌گیری کرده‌اند، مجاز به سوخت‌گیری هستند. هدف از اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی، کاهش ازدحام و برطرف کردن صف‌های خودرو در جایگاه‌های عرضه سوخت و جلوگیری از سوخت‌گیری کارت‌های مهاجر عنوان می‌شود.

در زمان اجرای این طرح اعلام شد ۴۰۰ هزار خودرو در استان وجود دارد اما ۲ برابر این آمار از جایگاه‌های سوخت سیستان و بلوچستان سهمیه سوخت دریافت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم استان پیش از اجرای این طرح ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت بود که بعد از اجرای این طرح و در حالی که مسئولان، کاهش این صف‌ها را وعده می‌دادند، هنوز محقق نشده است. این موضوع گلایه مردم استان را در پی داشته است و از همین رو است که حالا استاندار سیستان و بلوچستان خبر از رفع نواقص اجرای این طرح می‌دهد.

کد خبر 456044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha