دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بالگردهای سبک و چابک ایرانی شاهد ۲۷۸ و ۲۸۵ باحضور جانشین وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و مدیر عامل سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع در شرکت هسای اصفهان به نیروی زمینی سپاه تحویل داده شد.

بالگرد

به گزارش دوشنبه روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه مأموریت و فلسفه وجودی وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح در تمامی حوزه های دفاعی است اظهار داشت: وزارت دفاع با عمل به منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای در سال "رونق تولید" و در راستای افزایش اقتدار، خودباوری و تکیه بر دانش بومی و عزم ملی، همزمان با هفته دفاع مقدس، چهار فروند بالگرد شاهد ۲۷۸ و ۲۸۵ ساخت متخصصان سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع را تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد.

جانشین وزیر دفاع گفت: متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت و بهره برداری از تمام ظرفیت های کشور اعم از شرکت های دانش بنیان، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و به خصوص مراکز علمی و فناوری سپاه دست به دست یکدیگر داده و با توجه به تحریم های ظالمانه موفق شدند با مدد گرفتن از سید و سالار شهیدان و در ادامه راه شهدای انقلاب  در هشت سال دفاع مقدس به این دستاورد بزرگ ملی دست یابند.

سردار تقی زاده با تشریح مشخصات این بالگردها گفت: بالگرد شاهد ۲۷۸ بالگردی ۵ نفره با ماموریت های متنوعی از جمله  گشتی، شناسایی، تاکسی هوایی، جابجایی فرماندهان، اسکورت و پشتیبانی نیروهای زمینی، فیلمبرداری، آموزشی  و امداد هوایی است و بالگرد شاهد ۲۸۵ نیز یک بالگرد یک نفره با ماموریت تکور و رزم نزدیک  بوده که هر دو بالگرد در کلاس سبک با استفاده از یک پلتفرم می باشند و چرخه محصولی آنها شامل  طراحی، تولید و تعمیرات و نگهداری کاملا بومی و به دست توانای فرزندان کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

جانشین وزیر دفاع طراحی بومی، افزایش عملکرد نسبت به بالگردهای مشابه در دنیا، کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری و بومی سازی سامانه های مکانیکی، هیدرولیکی، الکترواویونیکی و بدنه کل بالگرد را از دیگر ویژگی های بالگرد شاهد برشمرد.

وی افزود: این بالگردها با امکانات به روز، آماده آموزش نسل آینده خلبانان بالگردی، محافظت از مرزهای کشور و رویارویی با دشمن در صحنه های نبرد درون مرزی را دارا می باشد.

وی خاطر نشان ساخت : بالگرد شاهد ۲۷۸ با کاربری نظامی و تجاری اولین بالگرد کشور می باشد که با رعایت کلیه الزامــات بین المللی موفــق به اخذ گواهینامه های طراحی نوع(Type Certificate)و  خط تولید(POA)  از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

سردار تقی زاده ادامه داد: با طراحی و ساخت این بالگردها توسط مرکز تحقیقات هوایی شاهد،   ایران  در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت بالگرد قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: رسیدن به قله های پیشرفت و افتخار، هدفی است که جوانان ایرانی آن را فتح کرده اند و به فضل الهی هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست توقفی در آن ایجاد کند.

کد خبر 456027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha