همشهری آنلاین: ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو با هدف آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار، در دانشگاه زنجان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام ملکی، معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان هدف از راه‌اندازی این ایستگاه را مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان، تکثیر گونه‌های در حال انقراض، تیمار آهوان آسیب‌دیده یا زخمی ناشی از شکار و همچنین پژوهش بروی گونه‌های بومی عنوان کرد و گفت: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار که یکی از مؤلفه‌های آن زیست بوم طبیعی همراه با حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی و نیز فرهنگ‌سازی تعامل با طبیعت است، از دیگر اهداف راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.

به گفته وی، این ایستگاه با همکاری اداره محیط زیست استان زنجان و اخذ پروانه از سازمان محیط زیست کشور و ملاحظات تعیین شده از سوی این ارگان و تحت نظر کارشناسان اداره محیط زیست، گروه محیط زیست دانشگاه، گروه علوم دامی و دامپزشکی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه احداث و اداره می‌شود.

طبق اعلام وزارت علوم، ملکی افزود: مساحت عرصه این ایستگاه ۱۷ هزار مترمربع شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز و جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید کارشناس محیط زیست است و در ضلع جنوبی ساختمان مرکزی، جنب ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان قرار دارد.

کد خبر 455975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha