دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازیگر و تاجر مشهور مصری تهدید کرد که به زودی خبرهایی را در باره دستگیری برخی عناصر فاسد وابسته به دفتر رئیس جمهوری مصر منتشر خواهد کرد.

تاجر مصری، السیسی را به افشاگری تهدید کرد

به گزارش رسانه‌های خبری، محمد علی روز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود از مردم مصر خواست در اعتراض به وضع موجود، جمعه آینده در میدان‌های عمومی، تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

وی همچنین پیشنهادهای تازه‌ای را در باره مرحله بعد از کناره گیری عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوی  این کشور از قدرت و  به دست گرفتن حکومت از سوی مردم  مطرح کرد.

این تاجر مشهور مصری  توصیه کرد که از هر استان، 50 کارشناس اقتصادی انتخاب و  در  مجلس به بررسی مشکلات مردم بپردازند.

محمد علی همچنین از فروش جزایر تیران و صنافیر (به عربستان) انتفاد و اعلام کرد که اگر السیسی تا جمعه از قدرت کنار نرود ملت او را برکنار خواهد کرد و به حیات (سیاسی) وی پایان خواهد داد.

تظاهرات مردم مصر علیه السیسی که از روز جمعه شروع شده است همچنان  ادامه دارد. معترضان در شهرهای مختلف مصر خواستار برکناری رئیس جمهوری کنونی هستند.

روز جمعه مردم مصر به دعوت «محمد علی» بازیگر و تاجر مشهور مصر در اعتراض به ناعدالتی ها و فساد حاکم در بدنه دولت و ارتش به میدان التحریر آمدند.

این در حالی است که بنابر اخبار  اعلام شده پلیس مصر تاکنون بیش ۲۲۰ معترض را دستگیر کرده است.

این تظاهرات، نخستین حرکت اعتراضی ضد دولتی در میدان التحریر پس از سال ۲۰۱۱ و آغاز بهار عربی در مصر است که به دنبال آن به حکومت سی ساله "حسنی مبارک" رئیس جمهوری پیشین مصر پایان داد.

در همین حال دیده بان حقوق بشر روز شنبه با صدور بیانیه ای از مقامات مصر خواست تا هرچه سریع تر افرادی را که در پی تظاهرات دو روز اخیر در این کشور بازداشت شده اند، آزاد کنند.

کد خبر 455961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha