یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی درباره نامزدهای حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد که الیزابت وارن، برای نخستین بار از دیگر نامزدها جلو افتاده ‌است.

اليزابت وارن

این نظرسنجی توسط سه مؤسسه ازجمله سی‌ان‌ان انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد در ایالت آیوا که برای دمکرات‌ها اهمیت زیادی دارد، خانم وارن برای نخستین‌بار از جو بایدن هم جلوتر است. جو بایدن معاون پیشین باراک اوباما، در میان حدود 10 نامزد حزب دمکرات، تاکنون از همه جلوتر بود. حالا خانم وارن 70ساله با پیشی‌ گرفتن از بایدن نشان داده که دست‌کم در انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها برای معرفی نامزد نهایی رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، گزینه جدی است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، بعد از وارن و بایدن که رده‌های اول و دوم را به‌خود اختصاص داده‌اند، برنی سندرز در ردیف سوم قرار دارد. در سه نظرسنجی قبلی، برنی سندرز بعد از بایدن در ردیف دوم انتخاب شرکت‌کنندگان درنظرسنجی قرار داشت. اکنون اما او به رده سوم تنزل یافته ‌است.
نتایج این نظرسنجی و قرار گرفتن خانم وارن در راس انتخاب رای‌دهندگان دمکرات، مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته و آن را یک نقطه عطف می‌دانند. نشریه آتلانتیک در تحلیلی در این‌باره نوشته‌ است، بخشی از هواداران سندرز در حال جذب شدن به سمت وارن هستند. این نشریه دلیل این چرخش را این می‌داند که حرف‌های وارن اگرچه همان حرف‌های سندرز است اما قابل‌فهم‌تر و همه‌گیرتر بیان می‌شود.
 

کد خبر 455932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha