همزمان با ۳۱ شهریور، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی و شروع هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه و کردستان برگزار شد.

رژه

به گزارش همشهری، این مراسم در کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و مردم استان برگزار شد و یگان‌های نمونه پیاده و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی اقتدار خود را به نمایش گذاشتند. فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: دفاع مقدس حادثه‌ای بزرگ بود که استقلال، آزادی و سربلندی را برای مردم به همراه آورد.  

سردار «بهمن ریحانی» اضافه کرد: دفاع مقدس بستر یک تفکر جهادی و حیاتی بود که باعث عزت، سربلندی و ایستادگی ایران اسلامی در برابر دشمنان شد. وی تاکید کرد: دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در نظام جمهوری اسلامی به تأسی از فرهنگ عاشورایی نهادینه کرد و بزرگ‌ترین دستاوردش رسیدن به خودباوری و اتکا به درون بود.  فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه با بیان این‌که حضور آگاهانه مردم در صحنه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌ساز اقتدار کنونی نظام و ایجاد بازدارندگی مقابل توطئه‌های دشمنان شده، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان خود و در رأس آنها آمریکا را با شکست مواجه کرده‌ایم.  ریحانی تصریح کرد: در سایه ولایتمداری و قدرت نیروهای مسلح شاهد شکوفایی کشور در بسترهای مختلف دفاعی، نظامی، امنیتی و... هستیم.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: نیروهای مسلح در کنار ملت با آگاهی و بصیرت در موضعی بلندتر ایستاده‌اند و یقینا پیروزی‌های بزرگ‌تر برای ما و شکست‌های بیشتر برای دشمنان در آینده رقم خواهد خورد. در ادامه یگان‌های نمونه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج رژه رفتند. آیین رژه نیروهای مسلح در کردستان هم در بلوار شهید بهشتی سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و فرماندهان سپاه بیت‌المقدس، لشکر ۲۸ پیاده ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی انتظامی کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد. در این آیین نیروهای مسلح با صدای پرصلابت «الله‌اکبر» آمادگی خود در برابر تمامی توطئه‌های احتمالی به نمایش گذاشتند و فرزندان خطه خونین‌رنگ کردستان صدای غیوری و سلحشوری مردم کُرد را در گوشه‌ای از ایران عزیز طنین‌انداز کردند.  

یگان‌های نمونه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، انتظامی، مرزبانی، بسیج مردمی) از مقابل کلام الله مجید رژه رفتند و قدرت و آمادگی دفاعی بالای خود را به نمایش گذاشتند. تیم‌های رژه موتوری، تانک، خودرویی و پیاده نظام با نظم خاصی از جلوی جایگاه رژه رفتند و مقتدرانه نشان دادند جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کردستان از جمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی آماده دفاع در برابر هر گونه تهاجم و تجاوز به ایران اسلامی است.  ۳۱ شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۵۹ تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

کد خبر 455919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha