رییس‌جمهور اسلامی ایران چهارشنبه 29 شهریوربا اعضای کلیسای طرفدار صلح نیویورک دیدار و ضمن گفت‌وگو به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد در این دیدار با تاکید بر این که ریشه مشکلات بشری در دوری از تعلیمات پیامبران الهی نهفته است، گفت: انبیاء الهی همه برای راهنمایی و رساندن انسان به یک نقطه کمال آمده‌اند و در طول تاریخ هرگاه گروهی توانستند در نقطه‌ای از جهان تعلیمات انبیا را به صورت عملی اجرا کنند آن نقطه مظهر صلح، آرامش و پیشرفت و نزدیک‌ترین نمونه به جامعه آرمانی شده است.

وی دعوت به توحید، عدالت و حفظ کرامت انسان‌ها را سه دعوت اصلی و مهم پیامبران الهی عنوان کرد و افزود: بدون عدالت امکان برپایی صلح و آرامش در جهان وجود ندارد و عدالت پایه یک نظام اجتماعی صلح‌آمیز، برادرانه و سربلند است همان‌طور که صیانت از کرامت انسان‌ها و احترام به شخصیت و حقوق آن‌ها سرلوحه کار پیامبران بوده است.

وی با تاکید بر این که امروز وظیفه همه ما دعوت همه بشر به پیروی و تبعیت از تعلیمات انبیاست افزود: خدا از آن جهت که آفریننده انسان است خیر و شر او را بهتر از همه می‌داند و هرچند تعقل و اندیشه در حرکت انسان نقش بسیار مهمی دارد اما اگر خارج از تعیین اصول، مبانی و جهت‌گیری‌های تعیین شده توسط پیامبران باشد به سرنوشت مکتب‌هایی دچار می‌شود که امروز حاصل کار آن‌ها در سطح جهانی برای بشر تباهی و نارضایتی است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که بشریت همواره برای حرکت در جهت صلاح و رستگاری نیازمند کسانی است که از همه خواهش‌های شخصی و مادی جدا شده و همه وجود آن‌ها توحید و خداپرستی و عشق به بشریت باشد، گفت: خدا بشر را هیچ‌گاه رها نکرده است و در زمان کنونی نیز به عقیده ما موعودی که همه امت‌ها در انتظار او هستند در حال مدیریت امور است و او نیز منتظر روزی است که این پیوند برقرار شود و همه به سوی آن نقطه هدف و آرمانی و جهان خالی از ظلم و تبعیض حرکت کند.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره علت سردادن شعار مرگ بر آمریکا در ایران با یادآوری ظلم‌های دولت آمریکا در حق ملت ایران از جمله در جریان حمایت از رژیم پهلوی، کودتای 28 مرداد، دشمنی با انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حمایت از گروه‌های تروریستی دشمن مردم گفت: این شعار علیه ملت آمریکا نیست زیرا ملت ایران به ملت آمریکا احترام می‌گذارد و علاقه‌مند به تعالی، سعادت، رفاه و خوشبختی آن‌ها است و با مردم آمریکا هیچ مشکلی ندارد، بلکه منظور رد و مخالفت با روش‌های تجاوزکارانه و بی‌عدالتی‌ها، تجاوز‌ها و لشکرکشی و زورگویی است که البته این خواست همه ملت‌های جهان است.

وی به آمادگی ملت ایران برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه در جریان طوفان کاترینا به مردم آمریکا که با ممانعت دولت آمریکا مواجه شد اشاره کرد و افزود: ما از برقراری این وضع خوشحال نیستیم و به دولتمردان آمریکا توصیه می‌کنیم با تغییر رفتار خود و درک واقعیت‌های جهانی کاری نکنند که روز به روز تنفر ملت‌های جهان از آن‌ها بیشتر شود.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره علت نفی هولوکاست و نگرانی از تشدید خشونت‌های در پی آن گفت: ما به همه مذاهب و ملت‌ها احترام می‌گذاریم ولی این به معنی به رسمیت شناختن یک حزب حاکم نیست، ما در مورد هولوکاست 3 سوال مطرح کردیم که به جای پاسخ منطقی با جنجال آفرینی مواجه شد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: این سه سوال درباره این که چرا از 60 میلیون کشته جنگ جهانی دوم که 58 میلیون آن غیر نظامی بوده‌اند فقط برای عده‌ای دلسوزی می‌شود و اگر قرار است حقی استیفا شود چرا برای همه نیست؟ و دوم این که اگر این اتفاق واقع شده است چرا درباره آن اجازه تحقیق به پژوهشگران داده نمی‌شود و به زندانی کردن آن‌ها می‌پردازند و سوم این که گفته می‌شود این فاجعه در جایی دیگر اتفاق افتاده است پس چرا مردم فلسطین که در آن هیچ نقشی نداشته‌اند باید تاوان آن را با دادن کشتگان فراوان و آوارگان میلیونی و تخریب منازل و مزارع خود بپردازند؟

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره نقش گروه‌های مذهبی ادیان مختلف در کنترل گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی گفت: حکومت ایران به عنوان یک حکومت مذهبی نیازی به سلاح هسته‌یی ندارد و حتی فتوای بالاترین مقام مذهبی در مورد ممنوعیت آن صادر شده است و زیرا به نظر ما در دوران امروز ادبیات زور و قدرت و برتری جویی به پایان رسیده و دوره اندیشه و فکر و منطق آغاز شده است.

وی افزود: گروه‌های مذهبی ادیان مختلف می‌توانند با تشکیل گروه‌هایی از کشورهای مختلف به دیدار از تاسیسات هسته‌یی ایران و آمریکا اقدام کنند. ما درهای تاسیسات هسته‌یی خود که در آغاز راه تولید انرژی صلح‌آمیز هستیم را روی رسانه‌های جهان گشوده‌ایم، آیا آمریکا که سلاح اتمی تولید و از آن استفاده کرده حاضر است چنین چیزی را بپذیرد؟ آن موقع معلوم خواهد شد چه کسی تهدید و خطرناک است.

کد خبر 4559

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز