یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در همایش بزرگداشت روز جهانی صلح گفت: ما سرزمینی هستیم که همواره به دنبال صلح بوده‌ایم و اتفاقا این روز هم با آغاز هفته دفاع مقدس همراه است.

حناچي در همايش گراميداشت روز جهاني صلح 833

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در همایش بزرگداشت روز جهانی صلح که عصر شنبه سی‌وام شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز به مناسبت روز جهانی صلح در مکانی که شاید بخشی از خاطرات تلخ دوران معاصر ما را همراه دارد گرد هم آمده‌ایم، جنگ اساسا موضوعی نیست که باعث افتخار باشد و هیچ جنگی آبادانی با خود به همراه نیاورده است.

او با بیان این که باغ موزه دفاع مقدس یادگار تلاش های کشور ما برای صلح است، ادامه داد: امسال یونسکو روز جهانی صلح را به اصلی‌ترین تهدید کره زمین یعنی گرمایش و پدیده جزایر گرمایی در کلانشهرها و گرمایش زمین اختصاص داده است؛ تغییراتی که ابعاد تاثیرگذاری آن بر این کره شناخته شده نیست و ما فعلا آثار اولیه آن را لمس کرده‌ایم. 

حناچی با اشاره به ادبیات کهن ایران گفت: دراسکندرنامه و اقبال نامه آمده است که اسکندر به منطقه‌ای می رسد که می بیند گله ها، دشت ها و رمه‌ها رها شده‌اند و زندگی مردم هیچ قفل و بستی ندارد و آنجا اشارات جالبی به زندگی مردم در صلح و آرامش دارد.

شهردار تهران با ذکر اشعاری از اقبالنامه و اسکندرنامه تصریح کرد: این اشعار نشان می‌دهد که ما سرزمینی هستیم که همواره به دنبال صلح بوده ایم و اتفاقا این روز هم با آغاز هفته دفاع مقدس همراه است. هفته دفاع مقدس یادآور بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین دوره‌ای است که می توانست بزرگ‌ترین تهدید علیه کشور ما باشد اما با پایمردی جوانان و ایستادگی مردم اتفاقات بزرگی را برای کشورمان رقم زد.

کد خبر 455845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha