همشهری آنلاین: هفتمین دوره جشنواره هنر برای صلح به مناسبت روز جهانی صلح و با شعار صلح را تصور کن، آغاز شد.

جشنواره صلح

امسال سومین سالی است که بخش سینما در کنار سایر بخش‌های این جشنواره قرار گرفته است. با توجه به مفهوم صلح و رویکرد جشنواره، بخش سینما به صورت غیررقابتی برگزاری می‌شود اما دو جایزه «بهترین فیلم از نگاه مخاطب» و «جایزه دبیر جشنواره» به بهترین فیلم در هر بخش به صاحبان آثار اهدا خواهد شد.

همچنین با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، امسال اکران فیلم‌های جشنواره در سالن شماره ۳ سینما فرهنگ برنامه‌ریزی شد.

در این دوره جشنواره، امیر اسفندیاری، فاطمه معتمدآریا و مونا زندی اعضای هیأت انتخاب بخش داستانی بودند و جمال رحمتی، علی نوری‌اسکویی و بابک نکویی آثار انیمیشن را انتخاب کردند. همچنین در بخش مستند مهوش شیخ‌الاسلامی و اسماعیل میهن‌دوست و در بخش فیلمسازان جوان، پانته‌آ پناهی‌ها، مجید برزگر و عباس رافعی کار انتخاب آثار را برعهده داشتند.

اولین نمایش آسیایی فیلم‌ها برای فیلم‌های حاضر این جشنواره دارای اولویت بوده است. در این میان، آثار برگزیده در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی همچون تامپره، کلرمونت فراند، لس‌آنجلس، ملبورن، ادنبرگ، انسی، زلین، شیکاگو، انیمافست، گوتنبرگ و... حضور داشته‌اند.

سینما فرهنگ (سالن هنر و تجربه) میزبان نمایش آثار برگزیده هفتمین دوره جشنواره هنر برای صلح است که در روزهای دوشنبه اول مهر، چهارشنبه سوم مهر، شنبه ششم مهر و دوشنبه هشتم مهر از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

این جشنواره هر سال همزمان با روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) در رشته‌های سینما، نقاشی، عکاسی، مجسمه و چیدمان، ویدئوآرت، موسیقی و پرفورمنس با حضور هنرمندان، فرهیختگان، مدیران، اهالی فرهنگ و حامیان صلح در ایران برگزار می‌شود و با اهدای نشان و تندیس صلح، برگزیدگان را به عنوان سفیران هنر برای صلح معرفی می‌کند.

موضوعات جشنواره «هنر برای صلح» را کمک به گسترش فرهنگ صلح، گفت‌وگو، مدارا (با شعار صلح را تصور کن)، زندگی، آرامش و صلح در جهانی عاری از خشونت، دوری از تبعیض‌نژادی، احترام به اقوام، مذاهب و ملیت‌ها، توجه به کودکان و حقوق آنان با تأکید بر آموزش به کودکان برای آینده‌ای بهتر، توجه به محیط‌زیست و تلاش برای حفظ آن به عنوان سرمایه‌ اصلی برای زندگی آینده با شعار «من زمین را دوست دارم» و توجه به بیماری‌های خاص و حمایت از مبتلایان به سرطان.

هفتمین دوره جشنواره هنر برای صلح با شعار «صلح را تصور کن» از ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهر با نمایش آثار تجسمی در گالری باروک (واقع در خیابان شریعتی) و با نمایش فیلم‌های کوتاه (در سینما فرهنگ) برگزار خواهد شد.

کد خبر 455826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha