مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد که با هدف بزرگداشت این هفته و در راستای اشاعه و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، قریب به ۷۵۰۰ برنامه در سراسر فارس اجرا می‌شود.

پاسداشت سال‌های حماسه

به گزارش همشهری، سرهنگ «علی‌محمد محمدی» در آستانه هفته دفاع مقدس، ضمن بزرگداشت این ایام، ۸ سال حماسه و ایثار را ویترینی از نمایش عملی مفاهیم عالی انسانی دانست و گفت: خیلی از مفاهیم عالی انسانی و اخلاقی را که قبل از آن فقط در قالب عبارات می‌توانستیم بخوانیم، در ۸ سال دفاع مقدس به صورت مجسمدیدیم.

وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس پرداخت و با یادآوری این‌که امسال شعار محوری «ما پیروزیم» ملاک برنامه‌ریزی‌ها قرار داشته است گفت: ۷۴۲۲ برنامه پیش‌بینی شده است که ۵۳۶ برنامه اصلی و محوری در تمامی رده‌های سپاه فجر فارس را نیز شامل می‌شود. این مقام نظامی سپاه استان فارس گفت: رژه ۳۱ شهریور امسال به میزبانی سپاه، تجمع ۵۰ هزار نفری بسیجیان در کل شهرستان‌های استان و به تبع آن، تجمع ۱۰هزار نفری رزمندگان و ایثارگران شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) و برپایی ۷۶ مورد نمایشگاه در کل استان از جمله نمایشگاه بزرگ بهشت خاکی در شیراز از این دسته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر افزود: برگزاری اردوهای جهادی توسط بسیج سازندگی در موضوعات فرهنگی و اقتصادی و محرومیت‌زدایی با تمرکز بر حاشیه شهرها در طول هفته دفاع مقدس از جمله برنامه‌های اجرایی سپاه فجر فارس است و شبیه‌سازی عملیات شکست حصر سوسنگرد توسط سپاه ناحیه کازرون به همراه نمایشگاه جنبی از برنامه‌های شاخص این هفته است. وی افزود: با همکاری بسیج صدا و سیمای فارس، برنامه‌های متعددی هم در حوزه صدا و هم در حوزه سیما برنامه‌های متعددی ضبط و در ساعات مختلف با موضوعات مختلف پخش می‌شود. همچنین، اطلاع‌رسانی برنامه‌های در دست اجرا در این هفته و نیز پوشش اخبار مربوطه توسط صدا و سیمای مرکز فارس انجام خواهد شد.

به گفته محمدی، سرکشی به قریب به ۴ هزار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و ارتباط با سه نسل جدید و انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس و نقل ایثارگری و حماسه‌سازی رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های بصیرتی در استان و پاسخ به شبهات حوزه دفاع مقدس خاصه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های سپاه فجر فارس خواهد بود. معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس برنامه‌های متنوع بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی با محوریت مدارس و دانشگاه‌ها، نمایش‌نامه‌های صوتی و میدانی و تئاتر خیابانی با محتوای دفاع مقدس، برگزاری موکب دانش‌آموزی در زنگ تفریح، برگزاری مسابقاتی با عنوان «دفاع همچنان باقی است» و اتوبوس مقاومت در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این هفته دانست.

محمدی با بیان این‌که تبیین نقش اقشار مختلف و اصناف در ۸ سال دفاع مقدس، نقش زنان در آن ایام و تقدیر از نقش‌آفرینان اصناف و اقشار در ۸ سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های سپاه فجر فارس است ادامه داد: برپایی بیمارستان صحرایی و درمانگاه تخصصی و ویزیت رایگان، بالغ بر ۱۸۷ یادواره شهدا در استان، مسابقات ورزشی، ۴۲ مورد پیاده‌روی خانوادگی در استان، مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی، شب شعر دفاع مقدس و عاشورا، غبارروبی مزار مطهر شهدا، شرکت آحاد بسیجیان در نماز جمعه و برپایی حلقات صالحین با هدف پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس، و نمایش فیلم و تئاتر هم از جمله دیگر برنامه‌های عمومی در تمامی رده‌های سپاه فجر فارس است. استان فارس با ۱۴ هزار و ۸۰۰ شهید یکی از سردمداران مبارزه در جنگ تحمیلی بوده است.

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دفاع مقدس  در استان کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دفاع مقدس در استان ۱۲۳ مسکن مددجویان کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد. «حمید خرمدل» افزود: همچنین در این هفته خانه عالم شهرستان‌های گچساران و باشت با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.  وی نصب المان شهدای لنده و دهدشت را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد و گفت: در این هفته ۵۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود که بازسازی عملیات طریق‌القدس، بازسازی یکی از عملیات‌ها در دهکده دفاع مقدس، رژه و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه‌های این هفته است. خرمدل افزود: در مجموع در شهرستان‌های استان و پایگاه‌های بسیج استان هزار برنامه اجرا خواهد  شد.  

وی تصریح کرد: اعزام گروه‌های جهادی و پزشکی به مناطق محروم استان، اجرای تئاترهای خیابانی، سرودهای خیابانی در میدان ۷ تیر یاسوج، برگزاری میز خدمت با حضور مسئولان و فرماندهان سپاه در میعادگاه نماز جمعه و برپایی نمایشگاه دستاوردهای هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.  خرمدل ۳۱‌شهریور را اولین روز هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این روز که روز قدرت و توانمندی نیروهای مسلح نام‌گذاری شده است، مراسم رژه نیروها برپا می‌شود.  وی افزود: دومین روز هفته دفاع مقدس به روز معرفت، جوانان و سربازان نام‌گذاری شده و در این روز طی آیینی، زنگ مقاومت در مدارس استان به صدا درمی‌آید. خرمدل تصریح کرد: دوم مهرماه نیز، روز رونق تولید و خودباوری نام‌گذاری شده و در این روز از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و خدمات عمرانی بسیج بازدید می‌شود.  

وی افزود: سوم مهرماه روز بصیرت و دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری و دفاع همه‌جانبه نام‌گذاری شده است.  خرمدل اظهار کرد: روز چهارم مهرماه نیز روز شهیدان، جانبازان و فخرآفرینان و روز پنجم مهرماه روز خانواده و ورزش همگانی نام‌گذاری شده است. وی با بیان این‌که ششمین روز هفته دفاع مقدس روز رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران نام‌گذاری شده است گفت: در این روز عملیات طریق‌القدس بازسازی می‌شود و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.  فرمانده سپاه فتح استان با بیان این‌که ما جنگ‌طلب نیستیم تصریح کرد: ما طبق آموزه‌های دینی خود در مقابله با جنگی که بر ما تحمیل شد دفاع کردیم و از این رو آن را دفاع مقدس می‌نامیم و تنها مقطعی از تاریخ که جنگی بر ما تحمیل شد و استقلال خود را از دست ندادیم و یک وجب از خاک سرزمین را به دشمن ندادیم همین دفاع مقدسبود. کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  • ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس کلید می‌خورد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ساخت مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان بوشهر همزمان با اجلاسیه کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر کلنگ‌زنی خواهد شد. سردار «غلامعلی کفاش» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: نقش رزمندگان دفاع مقدس در جامعه تدوین نشر داده شود تا با بهره‌گیری دفاع مقدس در همه جبهه‌ها به‌ویژه جبهه جنگ تحمیلی اقتصادی پیروز شویم.  

وی با بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان بوشهر با محوریت سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور در کنار آب‌های خلیج ‌فارس، همایش تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا، برگزاری مراسم یادواره شهدای وگرامی‌داشت عملیات ثامن‌الائمه(ع)، تجلیل از پیش‌کسوتان نیروهای مسلح و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: رزم‌نوازان نیروی انتظامی از بین ۵۶ گروه رزم‌نواز نیروی‌های مسلح کشور مقام پنجم را کسب کردند. کفاش با بیان این‌که در همه عرصه‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کشور موفقیت کسب کرده است گفت: دشمن می‌داند در صورت کوچک‌ترین تعرض به خاک کشور باید بیشترین آسیب را متحمل شود. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: رزمندگان در جنگ تحمیلی حماسه‌های آفریدند که به ‌واسطه این حماسه‌ها کشور ایران در اقتدار و امنیت به سر می‌برد.  

کفاش تصریح کرد: اگر امروز دشمنان کوچک‌ترین تعرضی به حریم ایران نمی‌توانند کنند، به برکت انقلاب است و جوانان انقلابی ایران توانستند با دانش داخلی سلاح و تجهیزاتی تولید کنند که پهپادهای آمریکایی را مورد هدف قرار دهد.  وی اضافه کرد: دشمنان جنگ اقتصادی را علیه نظام پیاده کردند، اما تهدیدات مؤثر واقع نشد و موفقیتی کسب نکردند و مسلمانان دنیا از رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: به برکت رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر جمهوری اسلامی قد علم کند.  وی ۸ سال جنگ تحمیلی را نعمت خواند و گفت: کفاش با بیان این‌که ارزشمندترین گنجینه در جامعه فرهنگ دفاع مقدس است افزود: باید از فرهنگ دفاع مقدس بهره بگیریم و آن را سرلوحه و الگوی تمامی کارها قرار دهیم تا شاهد پیشرفت‌های روزافزون کشور باشیم.

کد خبر 455810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha