همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهیای هر سناریویی هستیم، گفت: تهاجم محدود، محدود باقی نمی‌ماند ما اهل تنبیه و تعقیب هستیم و نشان داده‌ایم تا فروپاشی هر مهاجمی از پای نمی‌نشینیم.

حسین سلامی

سردار حسین سلامی روز شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» با تاکید بر اینکه این نمایشگاه نشانه کوچکی است از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناورانه کشورمان اظهار داشت: به تعبیر سردار حاجی‌زاده ما متنوع‌ترین کلکسیون پهپادهای ساقط شده قدرت‌های پیشرفته جهان نظیر آمریکا را در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود: مسئله سقوط همه این پهپادها در داخل مرزهای کشورمان یک واقعیت تلخ را نشان می‌دهد؛ آنکه آمریکایی‌ها به فضای کشور ما تجاوز کرده اند. اما واقعیت شیرینی هم وجود دارد و آنکه سقوط این پهپادها به معنای سقوط فناوری آمریکا در مقابله با فناوری افرادی است که تحت فشارهای ظالمانه و تحریم‌ها توانسته‌اند اقتدار خود را بسازند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر وجود شجاعت سیاسی در کشور که اجازه شلیک موشک‌ها را صادر کرد، تصریح کرد: به آمریکایی‌هایی که خوی تجاوزگری‌شان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است باید گفت پهپادهای شما در فضای ایران چه‌ می‌کنند؟ ما هر کسی را که به حریم مرزهایمان تجاوز کند مورد حمله قرار می‌دهیم. این مسئله واضح است و آشکار هم اعلام می‌کنیم. بدانید هر کاری هم بکنیم، آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: ما هم اراده عمل داریم و هم زبان گفتن و به مسئولیت گرفتن اقداماتی که انجام می‌دهیم.

سردار سلامی با تاکید بر این که تاریخ میراث گرانبهای هر ملت است، تصریح کرد: هیچ کشوری از گذشته خود جدا نمی‌شود، در تاریخ هر سرزمینی وقایعی وجود دارند که در زمان ‌وقوعشان متوقف نمی‌شوند و مسیر آینده کشور را ترسیم کرده و تبدیل به منابع افتخار، فرهنگ، جاودانگی و عظمت کشور می‌شوند.

وی افزود: دفاع مقدس هنوز قطعه بی‌نظیر، طلایی، ‌ جاودان، قدرت آفرین و الهام بخش ملت و جامعه ماست. شهیدان ما در هشت سال جنگ تحمیلی استوانه‌های مستحکمی هستند که پیکر عظیم استقلال، آزادی و اسلام در این سرزمین بر آن‌ها استوار است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد آغاز دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در ادامه عاشوراست و مانند آن در بستر زمان‌ حرکت می‌کند، الهام می‌بخشد، فرهنگ می‌سازد و شکوه کشور را به تصویر می‌کشد و امروز معیار و میزان را برای ارزیابی قدرت این کشور در یک‌جنگ‌ واقعا جهانی را ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت کشور در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بسیار شگفت انگیز است که یک ملت در آغاز تولد یک هویت جدید، بتواند بر تمرکزی از قوای شیاطین عالم غلبه کند. این یک واقعه ساده نیست.

انقلاب برای این ملت تولدی نوین بود و در آغازین سال‌های کسب استقلال این ملت، همه قدرت‌ها متحد شدند تا این ملت را در اوج نابرابری تسلیم کنند. اما همه چیز دقیقا برعکس و متضاد اراده جهانی اتفاق افتاد.

ین فرمانده دفاع مقدس با تاکید برآنکه آن جنگ تحمیلی آغاز تنها ماجرایی بود که هنوز پایان نیافته است و دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد، گفت: ملت ما درجنگ قد کشید و قدرتمند شد. فکر ‌کنید ‌چگونه این ملت در فضای نبردهای سخت و سهمگین که با تمرکز همه قدرت های جهان علیه کشورمان ایجاد شه بود، یک رشد همه جانبه کرده است؟

سلامی افزود: به جغرافیای نفوذ امروز ایران نگاه کنید. به جغرافیای امکان عمل وسیطره استراتژیک نگاه کنید. ببینید انقلاب ما تا کجا پیش رفته است؟ امروز پیشانی جنگی نظام را ببینید. نبرد از پشت کرخه و کارون کجا و  جنگ درشرق مدیترانه و ‌شمال دریای سرخ کجا؟ چگونه این ملت توانسته است این جغرافیا را گسترش بدهد؟

وی با بیان اینکه افق‌های گسترده و وسیعی مقابل کشور ما قرار دارد، به طرح این سوال پرداخت که میدان موازنه چگونه تغییر کرده است؟ باید توجه داشت که این تغییر فقط در جغرافیای یک منازعه نیست. بر اساس ایده آل‌ها و مطلوبیت نظام سلطه قرار بود ما از نظر سیاسی نیز در جهان منزوی ‌شویم. قرار بود نفوذ معنوی انقلاب و میدان جاذبه قدرت نظامی آن محو شود. قرار بود انقلاب از مرزهای ملی ما عبور نکند. قرار بود ما پیشرفت نکنیم‌ وهرگز به مدلی قابل تکثیر برای هیچ سرزمینی تبدیل نشویم.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: ما در جغرافیای مواجهه پیش رفتیم تا همانطور که همه می‌دانند، دشمنان ما نیز بدانند که ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا برده‌ایم. توانمندی‌های اصلی ما پنهان هستند. ما فقط بخش کوچکی از قدرتمان را آشکار کرده‌ایم و بخش کوچکترین از آن را به کار برده ایم. در مفروضات ما غلبه وسیطره بر قدرت های بزرگ ‌یک‌ موقعیت و یک میزان تلقی می شود. در فضای ذهنی ما بازی جنگ با قدرت های بزرگ، یک مفهوم متداول بوده و امروز نیز همین است.

سردار سلامی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های زیرساختی، علوم و فناوری های مورد نیاز خاطرنشان کرد: پیشرفت ما بر اساس رفتار دشمن بوده است.‌هرکجا آن‌ها تندی ‌کرده اند، ما بیشتر قدرتمند شده ایم و هر کجا روی باز نشان داده اند، پیشرفت ما کمتر بوده است. عظمت امروز ما از درون میدان سخت مبارزه گذشته، ایجاد شده است. ما به مبارزه احترام ‌می‌گذاریم ‌و از آن فرصت می‌سازیم. ما از هیچ چیز نمی ترسیم.
وی افزود: جنگ به ما فرمول غلبه را با مدل ایرانیِ انقلابیِ اسلامی آموخت. تحریم به ما استقلال واقعی را آموخت. تهدید دشمنان به ما آموخت که چگونه برد و دقت سلاح ها و قدرت تخریب آن ها را بر مبنای سلاح‌های دشمن تنظیم کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما امروز با اتکا به تجربیات گذشته، مهیای هر سناریویی هستیم و افزود: حکمت، تدبیر و قدرت مرکزی نظام در کنار اشتباهات دشمنانمان و نبود حکمت و فلسفه پیروزی بخش در میان آنها، توانست این موقعیت را در مختصات جهانی برای کشورمان بسازد و این راه ادامه دارد.

سلامی با خطاب قرار دادن دشمنانی که از گزینه نظامی حرف می‌زند، به آنها برای آنکه دچار خطای راهبردی نشوند، توصیه کرد: باید چند واقعیت را بدانید و از زبان ما بشنوید. اول تاریخ کشورمان را از ۴۰ سال پیش به این طرف ببینید. ماجرای طبس را خوب نگاه کنید. به دفاع مقدس و بعد از آن  و به ماجراهای دیگری که در سال های اخیر ، دقت کنید. اینها کافیست برای عبرت گرفتن.

سردار سلامی تصریح کرد: اراده ما برای واکنش قاطع در پاسخ به هر تجاوزی، قطعی است. ما اهل پاسخ هستیم. ما آغازکننده نیستیم ، اما در واکنش مقتدر هستیم. هر کس می‌خواهد سرزمینش به میدان اصلی جنگ تبدیل شود، بسم الله وارد میدان شود. هرگز اجازه نمی دهیم‌، جنگی به سرزمین ایران ‌کشیده شود.

این فرمانده نظامی کشور تاکید کرد: در صورت بروز درگیری ما تا آخر ادامه دهیم. دقت کنید تهاجم محدود، محدود باقی نمی‌ماند. ما اهل تنبیه هستیم و تعقیب. نشان داده‌ایم تا فروپاشی هر مهاجمی از پای نمی‌نشینیم و نقطه امنی هم باقی نمی گذاریم. حساب کار دستتان باشد و اشتباه نکنید.

کد خبر 455770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha