همشهری آنلاین: سیدحسن نصرالله به مناسبت بزرگداشت شیخ حسین کورانی، یکی از بنیانگذاران عضو شورای رهبری حزب‌الله سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله

ایسنا به نقل از شبکه خبری العالم نوشت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای این سخنرانی گفت: جناب شیخ حسین کورانی از ابتدای مسیر همه ملاحظات شخصی را کنار گذاشت و از همان اول در این امتحان موفق بود. افراد بسیاری در حزب‌الله تاکید دارند که او در این امتحان موفق بود؛ امتحان اخلاص، امتحان صداقت، امتحان آمادگی برای فعالیت در هر جایی. پست و مقام برایش مهم نبود بلکه مهم برایش این بود که در هرجایی هست، در مسیر خدمت به مقاومت، خدمت به مردم و خدمت به اهداف مفید باشد.

وی اظهار کرد: معادلات جدید و قواعد جدید درگیری را نپذیرفتیم و هنوز به معادلات پیشین پایبند هستیم. کسانی که با دشمن صهیونیستی معامله کردند، مزدور هستند و باید محاکمه شوند. محاکمه مزدوران از اصول ثابت ماست و قابل چانه‌زنی نیست. ما مزدوران را هدف می‌گیریم، نه خانواده‌های آنان را. هرکسی که با دشمن معامله می‌کند، باید به اندازه جرمش محاکمه شود. کسی به رژیم صهیونیستی تبعید نشده بلکه برخی از آنجا فرار کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: مقاومت در سال ۲۰۰۰ به اصول خود در زمینه‌های مختلف پایبند بود و مزدوران را به ارتش تحویل داد. از بازگشت همگان استقبال می‌کنیم. در قالب راهکارهای قانونی و پس از تسلیم شدن به ارتش، راه برای بازگشت اهالی منطقه القصیر سوریه باز است.

وی با اشاره به انتخابات اخیر رژیم اشغالگر، خاطرنشان کرد: نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت و رأس حکومت هر کاری که از دستش برآمد، انجام داد. هیچ دولتی در آمریکا همانند دولت کنونی به نتانیاهو کمک نکرد. برای ما اهمیتی ندارد چه کسی در رژیم صهیونیستی برنده می‌شود؛ همه شبیه هم هستند.

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به حمله به دو مورد از تأسیسات نفتی در عربستان، بیان کرد: حمله به دو میدان نفتی عربستان منطقه را تکان داد. این حمله نشان داد تا چه اندازه نفت از خون انسان‌ها گران‌بهاتر است. دنیا نسبت به بمباران یمن توسط متجاوزان آمریکایی و اماراتی-سعودی طی سال‌ها هیچ تکانی نخورد. کسی که می‌خواهد با عربستان همدردی کند، باید با قربانیان یمنی نیز اعلام همبستگی کند.

وی اضافه کرد: به جای این که عربستان و امارات برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی، هزینه گزافی کنند، جنگ را متوقف کنند. پایان دادن به جنگ از پرداخت هزینه‌های گزاف و همچنین ذلت در برابر آمریکا، کم‌هزینه‌تر است. ساده‌ترین و بهترین روش، پایان دادن به جنگ و رها کردن یمنی‌ها به حال خود است.

وی طرح اعتماد به ترامپ برای تحریک و جنگ‌افروزی علیه ایران را ناکام و محکوم به شکست دانست و تأکید کرد: ترامپ در هر زمینه‌ای ناکام مانده و برای دیدار با روحانی التماس می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد، هر آن کس که خانه‌اش و اقتصادش شیشه‌ای است، سنگ به سوی دیگران پرتاب نمی‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر مقاومت لبنان به عربستان در خصوص هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و خطاب به سعودی‌ها گفت: روی جنگ علیه ایران فکر نکنید زیر آنها شما را نابود خواهند کرد.

کد خبر 455687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha