همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا با نتیجه ۳ بر یک از سد کره جنوبی گذشت در این بازی داور دو کارت قرمز داد که منجر به مناقشه‌ای چند دقیقه‌ای شد.

واليبال تيم ملي

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی والیبال قهرمانی آسیا، جمعه ۲۹ شهریور به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت. بازیکنان ایران که گمان می‌کردند در ورزشگاه آزادی مشکلی مقابل تیم کره نخواهند داشت، بازی خود را با تمام توان روانی آغاز نکردند در نتیجه ست اول را به حریف واگذار کردند.

تیم ملی ایران در ست‌های بعدی توانست پیروز باشد اما این پیروزی‌ها راحت نبود و تیم سخت‌کوش کره برای شاگردان کولاکوویچ دردسر ساز بودند.

تیم ملی ایران ست نخست را ۲۲ به ۲۵ واگذار کرد اما در ست‌های بعدی به ترتیب ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد.

شاگردان کولاکوویچ در انتظار نتیجه بازی استرالیا با ژاپن هستند تا فینال را با یکی از این دو تیم برگزار کنند.

  • ماجرای کارت‌های قرمز

در ست چهارم و بعد از دریافت امتیاز ۱۹ از سوی تیم ملی ایران، لیبروی کره‌ای به زمین ایران وارد شد که این اقدام او با واکنش تند میلاد عبادی‌پور مواجه شد. درگیری این دو منجر به مداخله دیگر بازیکنان و کادر فنی دو تیم شد.

داور بازی برای این اقدام، ابتدا به بازیکن کره‌ای کارت قرمز داد و سپس این کارت را برای میلاد عبادی‌پور نیز در نظر گرفت.

در بازی والیبال دریافت کارت قرمز منجر به دادن یک امتیاز به حریف می‌شود. اخراج در والیبال زمانی است که داور یک کارت قرمز و یک کارت زرد بدهد که در این صورت بازیکن دریافت کننده برای یک ست اخراج خواهد شد و اگر داور دو کارت قرمز به بازیکنی بدهد آن بازیکن تا پایان بازی اخراج خواهد شد.

بعد از دریافت کارت قرمز توسط بازیکنان مناقشه‌ای طولانی بین تیم ایران و ناظر کویتی بازی درگرفت. ناظر معقتد بود که شروع بازی باید از سوی ایران باشد اما تیم ایران معتقد بود که شروع کننده بازی باید تیم کره باشد.

این مناقشه از دو زاویه قابل توجه است. تیم ایران معقتد بود که وقتی بازیکن کره کارت گرفت این عمل به منزله یک امتیاز برای ایران است و بنابراین باید تیم ایران سرویس بزند اما بعد از آن وقتی بازیکن ایران کارت گرفت این عمل نیز به منزله یک امتیاز برای کره است و باید کره‌ای‌ها سرویس بزنند. به این ترتیب چون بازیکن ایران نفر دومی بود که کارت گرفت باید بازیکنان کره‌ای بازی را شروع کنند.

اما به نظر می‌رسد که تفسیر ناظر بازی چیز دیگری بود او ظاهرا معتقد بود تیمی که آخرین کارت را گرفته به عنوان جریمه باید بازی را شروع کند. این مناقشه بین تیم ایران، ناظر بازی و داوران سرانجام به سود ناظر بازی تمام شد و تیم ایران بازی را شروع کرد.

کد خبر 455673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha