همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی سعودی نقش داشته است.

حمله به آرامكو هوم پيج

فارس نوشت:  «ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی طی کنفرانس نمایشی، مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست دارد.

او مدعی شد که حمله به تأسیسات عربستان سعودی از یمن صورت نگرفته بلکه از شمال منطقه خلیج فارس صورت گرفته است. بر اساس ادعای این مقام نظامی سعودی، در حمله پهپادی اخیر، از سیستم موقعیت‌یابی دقیق و «جی‌پی‌اس» استفاده شده است.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان طبق روال گذشته، با نمایش لاشه‌هایی که مدعی است متعلق به لاشه‌های موشک‌ و پهپاد است، ادعا کرد که این تسلیحات را ایران به کار گرفته است.

ترکی المالکی مدعی شد که در حمله به تأسیسات نفتی سعودی در شرق عربستان سعودی، از موشک کروز و ۲۵ پهپاد استفاده شده است.

او در ادامه اتهام‌های واهی خود علیه ایران، مدعی شد که موشک کروز «یا علی» و موشک‌های نقطه‌زن در حمله اخیر استفاده شده است و این موشک‌ها، از ایران شلیک شده‌اند!

با این حال، المالکی در بخشی از اظهارات متناقض خود گفت که به زودی مکان دقیقی را که موشک‌ها و پهپادها از آنجا شلیک و ارسال شده است، مشخص خواهند کرد.

این ادعای سخنگوی وزارت دفاع سعودی در حالی مطرح می‌شود که ریاض بعد از حمله به این تأسیسات و بیانیه ارتش یمندر این خصوص، از این حمله باخبر شده است.

ارتش یمن شنبه این هفته (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که یگان پهپادی (هواپیماهای بدون‌ سرنشین) با ده پهپاد تأسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور را هدف قرار داده است.

کد خبر 455509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha