همشهری آنلاین: دنباله کتاب «سرگذشت ندیمه» در پنج روز اول ورود به بازار بیش از ۱۰۳ هزار نسخه فقط در بریتانیا فروخت و در صدر جدول کتاب‌های پرفروش‌های هفته ایستاد.

مارگارت اتوود با كتاب وصيت‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بوک‌سلر، «وصیت‌ها» نوشته مارگارت اتوود که نامزد دریافت جایزه ادبی بوکر هم شده، هر چهار ثانیه یک خریدار در بریتانیا داشت و مجموع فروش آن تا روز شنبه به ۱۰۳۱۷۷ نسخه رسید. داستان حدود ۱۵ سال پس از دوران «سرگذشت ندیمه» می‌گذرد و تکامل ادامه‌دار دنیای به نام گیلعاد را روایت می‌کند؛ جایی که زنان کاری جز دنیا آوردن ندارند و برای هر نوع سوءاستفاده از قدرت یک توجیه در کتاب مقدس پیدا می‌شود.

«وصیت‌ها» نیم‌شب دوشنبه وارد بازار شد و موفق‌ترین کتاب داستانی جلدسخت سال ۲۰۱۹  لقب گرفت. میزان فروش این رمان فقط در پنج روز اول انتشار تقریبا دوبرابر دیگر رمان‌های جلدسخت بوده و مردم چنان از «وصیت‌ها» استقبال کرده‌اند که درخواست برای «سرگذشت ندیمه» هم به شدت افزایش یافته است. در واقع رمان ۳۴ سال پیش خانم اتوود در روزهای اخیر دومین کتاب در جدول پرفروش‌های رمان‌های جلدکاغذی بوده است.

هر چند فروش رمان نامزد بوکر «وصیت‌ها» در سال جاری میلادی خیره‌کننده است اما نمی‌توان آمار آن را با دیگر کتاب‌های موفق سال‌های اخیر مقایسه کرد. «برو دیده‌بانی بگمار» هارپر لی با ۱۶۸ هزار نسخه هفته اول در ۲۰۱۵، «نماد گمشده» دن براون با ۵۵۱ هزار نسخه هفته اول در ۲۰۰۹، «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» جی‌کی رولینگ با ۶۸۰ هزار نسخه سه روز اول در ۲۰۱۶ و «هری پاتر و یادگاران مرگ» با ۲.۶ میلیون نسخه کودک و بزرگسال در ۲۰۰۷ فاصله‌ای نجومی با رمان تحسین‌شده و محبوب اتوود دارند.

کتابفروشی زنجیره‌ای واترستونز برای معرفی و تبلیغ «وصیت‌ها» در بریتانیا ۱۵۰ رویداد برنامه‌ریزی کرده و کتاب در کتابفروشی‌های مستقل هم به صدر جدول پرفروش‌ها راه یافته است. ضمن اینکه در آن سوی اقیانوس در آمریکا هم کتابدوستان ۱۲۵ هزار نسخه در شکل‌های متفاوت (چاپی و الکترونیکی) از کتاب را خریده‌اند و انتظار می‌رود تمام ۵۰۰ هزار نسخه چاپ اول تا چند روز دیگر در کتابفروشی‌ها به پایان برسد.

کد خبر 455408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha