چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایجاد بانک جلبک در کشور، فواید اقتصادی و ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد کرده است، این بانک یک ذخیره و ثروت ملی به حساب می‌آید.

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به این که نخستین بانک ذخایر ژنتیک اختصاصی جلبک‌های ایران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این بانک با عنوان بانک جلبک‌های ایران فعالیت می‌کند.

وی افزود: این بانک در نظر دارد با گردآوری سویه‌های خالص بومی و غیر بومی جلبک مرجع مناسبی را برای استفاده پژوهشگران، محققان، کارآفرینان و صنعتگران کشور فراهم آورد و با ایجاد این زیرساخت اساسی جاده علم و عمل را برای مردم هموار کند.

قانعی با بیان این که بانک ملی جلبک ایران به صورت تخصصی در زمینه جمع‌آوری، نگه‌داری و بهره‌برداری از گونه‌های مختلف جلبکی اعم از گونه‌های بومی و یا غیر بومی کشور ایران فعالیت دارد، عنوان کرد: پس از شناسایی و جمع‌آوری گونه‌ها، طرح‌های مختلف تحقیقاتی و توسعه‌ای در زمینه صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، انرژی، محیط زیست و آب و فاضلاب به روی آنها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از تولید محصولات اولیه به تجاری‌سازی و تحقیقات و توسعه بازار طرح‌های نهایی پرداخته و با ارتباط با صنعتگران متبحر به تولید صنعتی و انبوه محصولات می‌پردازیم.

کد خبر 455407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha