سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

روزیتا قادری - سنندج- خبرنگار:  رشته دوومیدانی جزو ظرفیت‌های بسیار خوب ورزش‌ کردستان به‌ویژه شهرستان مریوان است. وجود چهره‌های خوشنام استان در میادین مختلف قهرمانی گواه این مدعاست که جوانان و نوجوانان بسیاری در رشته دوومیدانی خوش درخشیده اند.  

صادق محمدی

«صادق محمدی» ورزشکار عنوان‌دار کردستانی در رقابت‌های پیوند اعضای جهان در انگلیس در ماده‌های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه رشته دوومیدانی ۲ نشان نقره و برنز دریافت کرد. در جامعه امروز فعالیت در هر زمینه‌ای اگر با حمایت مسئولان باشد، باعث قوت و انگیزه آن مجموعه یا فرد فعالیت‌کننده می‌شود. مسئولان با انجام وظیفه‌شان در سازمان‌ها می‌توانند کمک شایانی به تحقق اهداف مورد نظر و ارتقای سطح کیفی آنها کنند. در زمینه‌ ورزشی نیز حمایت مسئولان مربوطه از ورزشکاران باعث پیشرفت ورزشکاران و موفقیت بیشتر آنها می‌شود. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با «صادق محمدی» ورزشکار ۲۴ساله مریوانی در رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه می‌خوانید.  

  • دوومیدانی را از چه سالی شروع کردید و چگونه به این رشته علاقه‌مند شدید؟

سال ۱۳۹۳ بود که مشغول به فعالیت در رشته دوومیدانی شدم و از طریق «سوران محمدی» مربی دوومیدانی مریوان به این رشته المپیکی معرفی و علاقه‌مند شدم.

  • سطح ورزش دوومیدانی هم‌سن و سال‌های ورزشکار خودتان را نسبت به استان‌های دیگر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 در مریوان دوومیدانی سطح بسیار خوب و ورزشکارهای علاقه‌مند زیادی دارد. دوومیدانی کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور در سطح بالاتری قرار دارد و اگر مسئولان و حامیان مالی بتوانند بیش از همیشه به این رشته توجه و رسیدگی کنند، قطعا می‌توانیم در آینده ورزشکاران بیشتری را پرورش دهیم.

  • تاکنون چه عناوین قهرمانی کسب کرده‌اید؟

تاکنون یک مدال طلای استانی، ۱۲ مدال طلای کشوری و ۲ مدال جهانی پرتاب دیسک و وزنه را کسب کرده‌ام. ۲ نشان نقره و برنز جهانی مربوط به رقابت‌های پیوند اعضای جهان در انگلیس و در ماده‌های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه در سال جاری بوده است.  

  • شما برای کردستان مدال‌های رنگارنگی به ارمغان آورده‌اید؛ یک ورزشکار برای کسب چنین مدال‌ها و رتبه‌هایی باید چه شرایطی داشته باشد؟  

یک ورزشکار در رشته‌هایی مانند دوومیدانی که واقعا رشته سختی‌ است، باید در کنار امکانات، استعداد، علاقه، همت و غیرت و صبوری داشته باشد. من سختی‌ زیاد کشیده‌ام، خیلی روزها ۲ شیفت تمرین داشتم و از طرفی کمبود امکانات ورزشی باعث شده بود شرایط سختی را تحمل کنم. با این شرایط از تمریناتم دست نکشیدم و ادامه دادم و چون علاقه و عشقی که به رشته ورزشی‌ام داشتم، کمک کرد موفق شوم و به هدفم برسم. از مسئولان استانی و شهرستانی نیز انتظار داریم به ورزشکاران جوان بیشتر اهمیت بدهند و برای آنها امکانات فراهم کنند و مربی خوب، برنامه خوب و تغذیه مناسب در اختیار داشته باشند، چراکه کل این فاکتورها دست به دست هم می‌دهند تا یک ورزشکار خوب به یک نتیجه خوب برسد و رشد کند. هرچند من با تغذیه و امکانات ناچیزی به اینجا رسیدم و فقط تلاش سرسختانه خودم باعث موفقیتم بود.  

  •  چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟  

با برنامه و تمرینات فشرده‌تر و سخت‌تری همین مسیر را ادامه می‌دهم. مسابقات زیادی پیش رو دارم که یکی از آنها تورنمنت ۲۰۲۱ در آمریکاست و تلاش می‌کنم در این مسابقات نشان طلا را به دست بیاورم.

  • استقبال از شما هنگام کسب مقام جهانی و بازگشت به کردستان چگونه بود؟

استقبال بسیار خوبی از من شد، خدا را شاکرم و ممنونم از همه کسانی که برایم زحمت کشیدند و من را سربلند کردند.  

  • چه مشکلات و کمبودهایی را در مسیر موفقیت خود می‌بینید؟  

خدا را شاکرم که توانستم نتیجه تمامی زحماتم را بگیرم. قطعا هر ورزشکاری دغدغه‌هایی دارد و شایع‌ترینش مشکلات مالی است. از مسئولان و دست‌اندرکاران ورزش و رشته دوومیدانی انتظار دارم به ورزشکارانی مثل من بیشتر توجه و کمک‌ کنند تا آنها نیز بتوانند با فراهم کردن امکانات لازم بهتر و با علاقه بیشتر ورزش را ادامه دهند و به عناوین و مقام‌های بالاتری دست یابند. یکی از مشکلات سد راه ورزشکاران حرفه‌ای در کردستان، تنگناهای مالی است.

در برخی نقاط کشور حضور حامیان مالی خوشفکر و دلسوز این مشکل را تا حدودی رفع کرده است و همین‌جا از هم‌استانی‌هایم که توانایی مالی دارند درخواست می‌کنم از جوانان ورزشکار و همشهریانشان که در سطح حرفه‌ای ورزش می‌کنند حمایت کنند، زیرا برخی از رشته‌های ورزشی جهانی و المپیکی است و این ورزشکاران جوان کردستان می‌توانند پیام‌رسانان خوبی برای جامعه ما باشند. همچنین از خانواده خودم و مربیان عزیزم «سوران محمدی» و «حسین نثاری» برای تمام زحماتی که برایم کشیده‌اند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم ذره‌ای از زحمات آنها را جبران کنم.  

کد خبر 455325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha