همشهری آنلاین: رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: در نخستین روز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح سپاه پاسداران با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

بهمن کارگر

نشست خبری تبیین سرفصل برنامه‌های ویژه امروز سه‌شنبه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سردار سرتیپ «بهمن کارگر»   رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست گفت: در آستانه سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس و پیروزی ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی قرار داریم، شعار امسال بزرگداشت هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم»   است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود؛ روز اول به نام قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح پیش‌بینی شده است.  

سردار کارگر از برگزاری رژه سپاه پاسداران در مجاورت حرم امام راحل خبر داد و بیان کرد: این مراسم با حضور رئیس جمهوری و سخنرانی وی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و هرآنچه امروز ادعا می‌کنیم که می‌توانیم و به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم ثمره ۸ سال دفاع مقدس و از خودگذشتگی رزمندگان به ویژه شهدا و جانبازان و آزادگان است.

وی افزود: در برنامه های امسال تلاش شده است که با تمرکز بر مساله جوانان و نوجوانان و همچنین فضای مجازی، کارهایی صورت گیرد و هدف مردمی شدن برنامه‌ها و استفاده از این فضا است.

سردار کارگر عناوین روزهای هفته دفاع مقدس را بر شمرد و گفت: در روز یکشنبه سی و یکم شهریور ماه  که با عنوان قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح نامگذاری شده؛ رژه و تجلی ثبات و توانمندی نیروهای مسلح و همچنین قدرت صنعتی و دفاعی کشور برگزار می‌شود؛ دوشنبه اول مهرماه نیز روز دانش پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان پیش بینی شده و در این روز که همزمان بازگشایی مدارس است از دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین جوانان، سربازان و مرزداران کشور تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه دوم مهر ماه با عنوان رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری نام گذاری شده، افزود:  این روز برنامه هایی با محوریت رونق تولید ملی، اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر نمودن اهداف تحریم دشمن مد نظر قرار دارد؛ همچنین در  روز چهارشنبه سوم مهر ماه که با عنوان بصیرت، دشمن شناسی، ولایت‌مداری و دفاع همه جانبه پیش بینی شده،    برنامه‌هایی با محوریت  نقش ولایت در بصیرت افزایی عمومی و مقابله با ترفندها، فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و از جمله اهمیت پدافند غیر عامل برگزار می‌شود.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس روز پنج شنبه- چهارم مهر-  را به عنوان پنجمین روز از هفته دفاع مقدس روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان برشمرد و گفت:  در این روز عطرافشانی مزار و گلستان شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و مدافعان حرم و تکریم جانبازان و آزادگان پیش بینی شده است؛ در روز جمعه- پنجم مهر – که با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی نامگذاری شده، حضور در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی در حفظ و کرامت ارزش های اسلامی خانواده و ورزش همگانی و عمومی از جمله برنامه ها است؛ پیاده روی و کوهنوردی با حضور خانواده ها به عنوان برنامه های ورزش همگانی مد نظر است.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه روز شنبه -ششم مهر – به نام رزمندگان، حماسه آفرینان، جهادگران اختصاص یافته، اضافه کرد:  یادبود حماسه عملیات «ثامن الائمه» و بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان پیش بینی شده؛ تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس است و برنامه های.

وی هفتمین و آخرین روز از هفته دفاع مقدس را با عنوان فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان برشمرد و افزود:  این روز به مناسبت سالروز شهادت شهیدان «فلاحی»، «فکوری»، «نامجو»، «کلاهدوز» و «محمد جهان آرا» و همچنین بزرگداشت دیگر فرماندهان دفاع مقدس پیش بینی شده است که قدردانی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت از اهم برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای این روز است.

وی اجرای ۵۰۰ برنامه اصلی، ۱۲۰۰ برنام استانی و بیش از ۱۰۰ هزار برنامه در شهرها و روستاها را از برنامه های عمومی هفته دفاع مقدس برشمرد و عنوان کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح رد ۳۱ استان کشور – در تهران و بندرعباس به صورت ویژه برگزار می شود- برگزاری نمایشگاه هیا مختلف فرهنگی- هنری در کشور، عطر افشانی ۱۹ هزار گلزار شهدا، برگزاری یش از ۷۰ مسابقه فرهنگی، ورزش و هنری، برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه یادواره شهدا، رونمایی از ۳۱۶ عنوان کتاب و مراسم تجلی از ایثارگران و خانواده معظم شهدا در ۱۲۰ برنامه از مله برنامه های عمومی این هفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری بیش از ۵۰ شب شعر و خاطره، برگزاری ۴۸ نشست تخصصی با موضوعات دفاع مقدس، بازخوانی و بازسازی عملیات های دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور، تجلیل از سربازان نمونه در استان های کشور، دیدار وسرکشس از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برگزارش همایش نقش زنان در دفاع مقدس، بازدید رایگان از موزهای دفاع مقدس برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است.

کد خبر 455311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha