همشهری آنلاین: جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان این که تاریخ فداکاری‌های ارتش در دوران دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد، گفت: ارتش همیشه و از ابتدا مدافع انقلاب بود و باید فداکاری‌های آنان برای نسل آینده تشریح شود.

حسین حسنی سعدی

امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، به بیست ماه فاصله بین پیروزی انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در این زمان، همه محورها در کردستان و آذربایجان غربی و خوزستان و دیگر مناطق ناامن شده بود و ارتش با کمک نیروهای مردمی توانست امنیت را در این مناطق برقرار کند.

سرلشکر حسنی سعدی گفت: در تمام دوران پر فراز و نشیب انقلاب، از جمله ۲۰ ماه اول انقلاب، ارتش از انقلاب اسلامی مردم ایران دفاع کرد.

وی، حمله عراق به ایران را یادآور شد و گفت: تاریخ فداکاری های ارتش در دوران دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا افزود: در سال اول جنگ، ارتش محور مبارزات علیه دشمن بعثی بود و پیشروی دشمن را متوقف کرد و بعد از تثبیت شرایط، آماده بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط عراق شد.

وی گفت: دانشگاه دافوس لازم است اقدامات ارتش در دوران دفاع مقدس را برای آموزش افسران تجزیه و تحلیل کند تا مشخص شود چه اقدامات پیچیده و تاریخ سازی برادران ارتشی انجام داده اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خواستار اختصاص حداقل هشت واحد به بررسی دفاع مقدس در دانشگاه دافوس شد.

وی خواستار رسیدگی به بازنشستگان ارتش شد و گفت: بازنشستگان ارتش را که پیروزی های دفاع مقدس مدیون آنهاست را دریابیم و به وضعیت آنها رسیدگی کنیم.

سرلشکر حسنی سعدی گفت: پیروزی های دوران دفاع مقدس، نتیجه همکاری نیروهای مردمی، سپاهی و ارتشی در کنار یکدیگر بود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با حضور جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا و امیر سرتیپ دوم حسین ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس آجا) افتتاح شد.

سرهنگ مهرداد بخشنده مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع در حاشیه نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۲۵ شهریور تا ۳۱ شهریور برگزار می شود.

وی افزود: بعضی از کشورهای هم پیمان از جمله وابستگی نظامی هند در کنار ناشران داخلی و ناشران خارجی حضور دارند.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، هدف از برگزاری نمایشگاه را تقویت تعامل بین ارتش و بخش دانشگاهی در حوزه های پژوهشی است.

وی ادامه داد: بیشتر کتاب های برگزیده حوزه صلح و دفاع در این نمایشگاه به مخاطبان معرفی می شوند و مرکز ارتباطات سازمان ملل نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

سرهنگ بخشنده گفت: مرکر ارتباطات سازمان ملل، کارگاه «آشنایی با حفظ صلح» را در حاشیه نمایشگاه برگزار می کند.
کچ
وی افزود: انتشارات ویژه نشر به عنوان ناشر کتاب های انگلیسی زبان مرتبط با صلح و دفاع، انتشارات نگارستان کتاب آبی، انتشارات آرمان، انتشارات دانشگاه های تهران، امیرکبیر و علامه طباطبایی از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع هستند.

کد خبر 455167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha