همشهری آنلاین: اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری با استفاده از مواد بازیافتی به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش تفکیک پسماند به شهروندان و کمک به تغذیه این حیوانات در بوستان قیطریه نصب شد.

اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه نصب شد

به گزارش شهرنوشت، رضا عبدالملکی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به سیاست‌های شهرداری تهران در راستای کاهش تولید و تفکیک پسماند خشک و کم حجم سازی بطری‌های بازیافتی و همچنین ارتقاء سطح دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کمک به تغذیه حیوانات شهری با آلودگی کم‌تر و جلوگیری از انتقال بیماری، با همکاری اداره بازیافت و تفکیک پسماند شهرداری منطقه یک اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه نصب شد.

معاون شهردار منطقه یک در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: در کنار این دستگاه آموزشگری مستقر است تا به شهروندان نحوه کار با دستگاه را آموزش دهد بدین روش که با انداختن هر بطری خالی آب و مایعات به محل مشخص شده روی دستگاه از طریق سنسور مقداری غذا برای حیوانات آزاد و در ظرف انتهای دستگاه وارد می‌شود و حیوانات شهری می‌توانند از آن استفاده کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند آب مانده در ته بطری خود را نیز در محل مشخص شده خالی کنند تا آب کافی نیز کنار ظرف غذای حیوانات قرار گیرد.

وی افزود: بوستان قیطریه بدلیل وجود تعداد زیادی از حیوانات شهری از جمله گربه‌ها، پرندگان و ... بهترین مکان برای جانمایی این دستگاه در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول افزود: این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می‌کند و گنجایش ۲۴۰ لیتر را دارد و با توجه به مشارکت شهروندان و پر شدن مخزن بازیافت، مسئول مربوطه اقدام به تخلیه و فضاسازی مجدد دستگاه می‌کند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در بوستان قیطریه اجرا شده و در صدد هستیم با توجه به مشارکت و استقبال شهروندان با تولیدکنندگان این دستگاه‌ها مذاکره کنیم تا ساخت آنها به تولید داخلی برسد.

کد خبر 455105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha