همشهری آنلاین: قیمت نفت، امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه در شروع معاملات هفتگی بازارها در واکنش به حمله هماهنگ پهپادها به قلب تاسیسات نفتی سعودی که نیمی از تولید نفت این کشور را از کار انداخت، بیش از ۱۱ درصد جهش کرد.

نفت 833

مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشت: پس از این که حمله هماهنگ پهپادها قلب تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داد و نیمی از تولید نفت این کشور را از کار انداخت، روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه با باز شدن بازارها، قیمت نفت بیش از ۱۱ درصد جهش کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶.۶۹ دلار یا ۱۱.۱۱ درصد جهش کرد و به ۶۶.۹۱ دلار رسید. قیمت این بنچ‌مارک سپس تا ساعت ۸:۱۱ به وقت تهران، در ۶۶.۲۸ دلار تثبیت شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵.۴۱ دلار یا ۹.۸۶ درصد جهش کرد و به ۶۰.۲۶ دلار رسید. قیمت این شاخص تا ساعت ۸:۱۲ به وقت تهران در ۵۹.۷۵ دلار تثبیت شد.

گزارشات حاکی از آن است که آرامکوی سعودی حدود یک سوم از تولید از دست رفته خود را که معادل ۲ میلیون بشکه در روز است، تا انتهای روز دوشنبه بازیابی خواهد کرد.

یک‌شنبه شب هم رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، فرمان آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا برای تامین عرضه کافی در بازار، را صادر کرد.

کد خبر 455092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha