مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

راضیه شعبانی-  البرز- خبرنگار: در ماه‌های اخیر رشته تنیس خاکی در البرز با میزبانی‌های متعدد از مسابقات کشوری و آسیایی باعث شد تا ورزشکاران بسیاری در رده‌های سنی مختلف دیده و بسیاری هم با استعدادهای ویژه کشف شوند.

ستاره جوان تنيس البرز

«نیلی عطفی» ١١ ساله که از نوجوانان مستعد در این ورزش است، تاکنون با کسب بیش از ٢٠ مدال معتقد است که این نسل، آینده تنیس خاکی را با نتایج بهتری تغییر خواهند داد که گفت‌وگوی این ورزشکار را با همشهری می‌خوانید.

  • از روند ورودتان به رشته تنیس بگویید.

تنیس را از هفته اول مرداد ۹۶ شروع کردم و بعد از ۶‌ماه که به صورت مداوم تمرین می‌کردم، همزمان در مسابقات کشوری که مرتبط با رده سنی‌ام بود، حضور یافتم تا جایی که در اردیبهشت امسال برای اولین بار به فینال رده سنی ۱۲ سال کشوری که در مجموعه تنیس آزادی برگزار می‌شد، راه یافتم و پس از آن نیز ۳ بار مداوم فینال‌های این سری مسابقات را تجربه کردم که نتیجه آن یک قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی بود.

  • تاکنون چه عناوینی کسب کرده‌اید؟

قهرمان کشور در مسابقات کشوری در ساری در تیر ۹۸، کسب ۲ مقام نایب قهرمانی کشوری در مسابقات اردیبهشت در آزادی و مرداد در کرمانشاه عنوان‌هایی است که به دست آوردم. از همه مهم‌تر دعوت به تیم‌ ملی و کسب عنوان چهارم و انتخاب به عنوان بازیکن ذخیره تیم ‌ملی رده سنی ١٢ سال برای اعزام به مسابقات غرب آسیا در بحرین بوده است.

  • چه دغدغه‌هایی برای ادامه فعالیتتان در این رشته دارید؟

بزرگ‌ترین دغدغه من در این ورزش فقط این است که اگر روزی در راس قله تنیس ایران قرار گرفتم، بدانم که چه جایگاهی در تنیس آسیا یا جهان دارم. این سوال را از خود بپرسم که آیا به عنوان یک قهرمان و نفر اول ایران می‌توانم جایگاهی در سطح تنیس دنیا داشته باشم یا در این مورد موفق نخواهم بود.

  • چه موانعی برای پیشرفت در این رشته وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین موانعی که پیش روی تنیس در بخش قهرمانی وجود دارد، شرکت در مسابقات خارجی است و از آنجا که به طور معمول تمام هزینه‌های شرکت در مسابقات به عهده ورزشکار بوده و با شرایط اقتصادی کنونی که تقریبا هر سفر بنا به مدت‌زمان و مسافت به طور متغیر از ۱۵ تا ۵۰‌میلیون تومان است، و تنیسور برای جمع امتیاز و قرارگیری در جمع بهترین‌ها مجبور به شرکت در این مسابقات است، تنها راه پیشرفت ورزشکار وجود حامی مالی خواهد بود که البته تاکنون این امکان برای هیچ ورزشکاری فراهم نشده است.

  • به نظر شما، امکانات البرز چه برتری‌ای نسبت به سایر استان‌ها دارد؟

اگر بخواهیم امکانات تنیس در البرز را با شهرستان‌های دیگر مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که استان البرز به‌خصوص کرج و فردیس، قابل قبول و بهتر است، اما با این حال از استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد.

  • چه انتظاری از مسئولان دارید؟

هزینه‌های بسیاری که صرف استعدادیابی در مدارس در استان‌ها می‌شود، مگر برای این نیست که استعدادهای نخبه را پیدا کنند و از صفر به آنها توجه کنند و موجبات ترقی تنیس ایران شوند؟ اکنون استعدادهایی در کشور در دل مسابقات کشوری شناسایی شده‌اند که دقیقا همان‌هایی هستند که فدراسیون به دنبالشان‌ است که البته بی‌تجربه هم نیستند، پس چرا این هزینه‌ها را صرف این استعدادها نمی‌کنند؟ من به عنوان یک ورزشکار نوجوان پرانگیزه، از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم به نسل ما اعتماد کنند و اگر قرار است هزینه‌ای برای ما باشد در اختصاص آن هراسی نداشته باشند و به همه قول می‌دهم که به‌زودی شرایط تنیس ایران را در جهان عوض خواهیم کرد.

  • چه عواملی در موفقیت شما تاثیرگذار بوده است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت نسبی من در تنیس داشتن یک خانواده تماما ورزشی است. از زمان خردسالی پدرم روزی حدود ۲ ساعت برنامه مدون ورزشی به‌خصوص بدنسازی با من داشت و این برنامه تاکنون نیز ادامه دارد. پدرم از قهرمانان تکواندو کشور و کرج است و به گفته خود او، بزرگ‌ترین آرزویش حضور در المپیک و کسب افتخار برای وطنش بوده که به دلایل مختلف که آسیب‌دیدگی مهم‌ترین آنها به شمار می‌رفته، نتوانسته این کار را انجام دهد، ولی من این قول را به او دادم که با رسیدن به سکوی المپیک پدرم را به آرزوهای زیبایشبرسانم.

  • بزرگ‌ترین آرزوی شما چیست؟

اوج آرزوهای من کمی با هدف تنیسورهای دیگر متفاوت است، چراکه من تنها به المپیک فکر می‌کنم که در ابتدا فرصت حضور و سپس نتیجه عالی در آن کسب کنم. از بزرگ‌ترها، مسئولان و عوامل اجرایی تنیس و حتی ورزش ایران خواهش می‌کنم به بچه‌های خود اعتماد کنید و توجهتان را از ما دریغ نکنید. در توانایی ما شک نکنید، چراکه ما هم همچون والیبالیست‌ها درصورتی که به‌درستی هدایت شویم، به سطح یک تنیس دنیا نزدیک خواهیم شد. همچنین از مسئولان هیات تنیس استان که با اقدامات گوناگونی همچون برگزاری مسابقات مداوم در البرز باعث پیشرفت و دیده شدن این رشته در کشور هستند، تشکر می کنم.

  • درخشش جهانی تنیسورهای البرزی

در برگزاری مسابقات متعدد کشوری، آسیایی و بین‌المللی تنیسورهای البرزی موفق به کسب سکوهای اول تا سوم شدند. به گزارش همشهری، دبیر هیات تنیس البرز با اشاره به موفقیت‌های کسب‌شده از ابتدای شهریور توسط تنیسورهای استان، گفت: کسب مقام سوم مسابقات تنیس آزاد آقایان توسط عرفان لیاقتمند در ابتدای شهریور از این دست موفقیت‌ها بوده است.

«جعفر سهرابی» افزود: خوشبختانه البرز از ورزشکاران قدرتمند و حرفه‌ای برخوردار است که همواره در مسابقات مختلف افتخارآفرینی می‌کنند. وی همچنین ادامه داد: در رقابت‌های بین‌المللی که با حضور ٩٠ تنیسور از ٦ کشور در مجموعه انقلاب تهران برگزار شد، نیز تیم مشکات‌الزهرا صفی (تنیسور البرزی) و ملینا مهرانی توانستند با غلبه بر حریفان خود، جام قهرمانی بخش دونفره این مسابقات را بالای سر ببرند. دبیر هیات تنیس استان با بیان این‌که هیات تنیس برای ارتقای سطح تنیس البرز برنامه‌های طولانی‌مدت دارد، گفت: برای تحقق این موضوع به دنبال اخذ میزبانی چند مسابقه دیگر هستیم تا با این اقدام ورزشکاران البرزی به‌راحتی برای کسب تجربه و پیشرفت به رقابت بپردازند. وی با اشاره به این‌که تنیس خاکی در البرز ورزش بسیار جوانی است، گفت: با وجود کمبود امکانات اما در تلاش هستیم تا با امکانات موجود هم باعث رشد و ترقی ورزشکاران شویم.

کد خبر 455064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha