یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان‌های کردستان و کرمانشاه نشان می‌دهد که در روزهای آینده شاهد بالا رفتن دمای هوا خواهیم بود.

گرما

به گزارش همشهری، مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به شرایط جوی در این استان گفت: طی چند روز آینده شرایط و وضعیت جوی در این استان پایدار خواهد بود. «رحیم صدیقی» بیان کرد: با تقویت پر ارتفاع سطوح میانی جو طی ۲ روز آینده دمای هوای کردستان ۳ تا ۴ درجه افزایش خواهد یافت و هوای این استان تا حدودی گرم‌تر از روزهای پایانی هفته قبل خواهد بود.  وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در استان کردستان از روز دوشنبه به بعد عنوان کرد: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر وزش باد در استان کردستان بسیار شدید خواهد بود. مدیرکل هواشناسی کردستان اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در نهایت کاهش کیفیت هوای استان کردستان را به دنبال خواهد داشت.  

وی با اشاره به وزش باد در روزهای گذشته در کردستان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان طی روزهای آینده دمای هوای در گرم‌ترین نقطه این استان به بالای ۳۶ درجه خواهد رسید که این میزان دما مربوط به شهرستان سروآباد خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که خنک‌ترین نقطه استان کردستان طی روزهای آینده مربوط به شهرستان‌های دهگلان و منطقه زرینه از توابع شهرستان دیواندره خواهد بود. شهر سنندج نیز طی روزهای آینده در گرم‌ترین ساعات دمای هوای ۳۳ درجه را تجربه خواهد کرد و این میزان در خنک‌ترین ساعت نیز به ۱۷ درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هم گفت: دمای هوای استان تا روز دوشنبه روند افزایشی دارد. «محمد خسروی» افزود: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی هوای استان کرمانشاه طی امروز و فردا صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد غالبا ملایم پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: همچنین از دوشنبه تا چهارشنبه امواجی ناپایدار از جو منطقه عبور می‌کند که سبب تقویت وزش باد و افزایش ابر خواهد شد. از نظر دمای هوا نیز ‌ روندی افزایشی برای جو استان پیش‌بینی می‌شود.  

کد خبر 455030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha