همشهری آنلاین: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به دنبال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز ۲۴ شهریور، کیفیت هوا در برخی مناطق برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

افزایش موقتی غلظت آلاینده‌های هوا در مناطق پرتردد تهران

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برقراری جوی به نسبت آرام و آسمانی صاف طی صبح امروز (۲۴ شهریور) همراه با آغاز تردد خودروها در سطح شهر سبب تجمع غلظت ذرات معلق در برخی مناطق می‌شود.

به‌تدریج با تابش نور خورشید و در حضور سایر عوامل مورد نیاز برای شکل‌گیری آلاینده ازن برای برخی ساعات بعد از ظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود. هر چند وزش باد در برخی ساعات امروز در بهبود نسبی کیفیت هوا مؤثر است.

به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی طی امشب (۲۴ شهریور) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود که برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

وزش باد در نخستین ساعات فردا (۲۵ شهریور) شرایط لازم برای پراکندگی آلاینده‌های ناشی از تردد خودروها را فراهم می‌کند به طوری‌ که ذرات معلق نسبت به صبح روز قبل غلظت کم‌تری خواهد داشت.

با افزایش دما طی روز بر غلظت آلاینده ازن به‌طور موقت افزوده می‌شود که سبب کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت می‌شود همچنین در اواخر وقت فردا (۲۵ شهریور) روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده می‌شود که عمدتاً ناشی از ازدیاد حجم ترافیک در این بازه زمانی است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۵۹ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 454997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha