شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

مسابقات جهانی کشتی فرنگی از امروز ساعت ۱۱ به‌وقت ایران در نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود.

ورزش

کشتی‌گیران ایران در اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم (اوزان غیرالمپیکی) روی تشک خواهند رفت. احتمال رویارویی عبدولی با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر بسیار ضعیف است ولی کماکان قرعه نحس، محمدعلی گرایی را تهدید می‌کند.

  •   ریسک بزرگ بنا

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در مسابقات جهانی قزاقستان ترجیح داد تیمی جوان را انتخاب کند. بنا حسین نوری، مهدی علیاری و محمدرضا گرایی را کنار گذاشت و نفراتی را انتخاب کرد که برای نخستین‌بار باید مسابقات جهانی بزرگسالان را تجربه ‌کنند. سعید عبدولی و محمدعلی گرایی با تجربه‌ترین نفرات تیم ملی هستند که امیدواری بسیاری به کسب مدال توسط هردوی آنها وجود دارد. نگرانی بزرگ در این ۲ وزن حضور کشتی‌گیران رژیم اشغالگر است.

سعید عبدولی در وزن غیرالمپیکی ۸۲کیلوگرم شانس اول مدال طلا محسوب می‌شود و محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان در سال۲۰۱۷ امید کسب مدال و سهمیه المپیک تیم ایران در قزاقستان است.

  •    اولی‌ها 

پس از خداحافظی حمید سوریان از کشتی، روزهای طلایی ایران هم در وزن اول به پایان رسید. پویا ناصرپور نماینده تیم ایران در وزن ۵۵کیلوگرم خواهد بود. او برای نخستین بار است که در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت می‌کند. ناصرپور با پشتوانه کسب مدال طلای آسیا و جهان در رده جوانان توانست خودش را به کادر فنی تیم بزرگسالان تحمیل کند و مسافر قزاقستان شود. او در دور نخست به مصاف شریف کلیچ از ترکیه می‌رود و درصورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با الهام بهرام‌اف قهرمان آسیا از ازبکستان سرشاخ خواهد شد.

وزن پرحاشیه ۶۳کیلوگرم ۳ مدعی داشت با نام‌های میثم دلخانی، محمد نوربخش و سامان عبدولی. محمد بنا دوبنده تیم ملی را به میثم دلخانی جوان داد تا اعتراض عبدولی و نوربخش را شاهد باشیم. دلخانی مدال برنز جوانان جهان را در کارنامه دارد و اوتای ژاپنی که سابقه ۲ بار پیروزی بر حمید سوریان را در کارنامه دارد در این وزن غیرالمپیکی کشتی‌ خواهد گرفت. میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه کشتی می‌گیرد.

  •    عبدولی و تکرار طلای۲۰۱۱ جهان!

 انتخاب بحث‌برانگیز دیگر محمد بنا در وزن ۷۲کیلوگرم اتفاق افتاد. او امین کاویانی‌نژاد را به محمدرضا گرایی ترجیح داد. این انتخاب سبب اعتراض گرایی شد و با حالت قهر اردو را ترک کرد. کاویانی‌نژاد در سال۲۰۱۷ طلای جوانان جهان و برنز امیدهای جهان را کسب کرد و سال۲۰۱۸ نیز بار دیگر بر سکوی نخست جوانان جهان ایستاد. کاویانی‌نژاد برای نخستین بار حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کند و کادر فنی، امید بسیاری به کسب مدال توسط او در این وزن غیرالمپیکی دارد. کاویانی‌نژاد در دور اول با لوری لومادزه از گرجستان مبارزه می‌کند و درصورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان سانان سلیمان‌اف از آذربایجان و دومینیک اتلینگر از کرواسی می‌رود. در این وزن ۲۵نفر حضور دارند.

سعید عبدولی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک که قرعه نحس اسرائیل او را تهدید می‌کرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف برنده سینگ هارپرت از هند و پیتر نوواک از چک می‌رود. کشتی‌گیر رژیم اشغالگر با عبدولی در یک طرف جدول قرار دارد و تنها احتمال روبه‌رویی آنها در دیدار ماقبل فینال است. با توجه به حضور کشتی‌گیرانی از اوکراین، آذربایجان، بلاروس و رومانی، احتمال رسیدن کشتی‌گیر اسرائیلی به نیمه‌نهایی، بسیار دور از ذهن است.

کد خبر 454956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha