مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه البرز گفت: حرکت برنامه‌های اقتصادی با نگاه استارت‌آپی از اولویت‌های ماست که در این راستا ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری توسط اوقاف البرز تهیه و به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارائه شد و ۷ مورد از پروژه‌های پیشنهادی ما به تایید این ستاد رسیده است.

تایید ۷ پروژه پیشنهادی اوقاف البرز در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور

به گزارش همشهری حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی دشتکی» افزود: ایجاد باغ‌های پسته، ایجاد مجتمع فرهنگی، ورزشی، گردشگری و همچنین راه‌اندازی نمایشگاه دائمی شرکت‌های دانش‌بنیان از نمونه‌های این پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستند. وی در ادامه با اشاره به یک طرح درمان برای بیماران ضایعه نخاعی که از محل موقوفات اجرایی شده است گفت: این طرح با حمایت صندوق حمایت از نخبگان در حال اجراست و قرار است در مرحله اول ۳۰۰ بیمار ضایعه نخاعی به صورت آزمایشی درمان شوند که تاکنون درمان ۲۰۰ نفر از آنها با موفقیت انجام شده است. وی اظهار کرد: در مباحث اجتماعی هم درصددیم تا پایان سال طرح سلامت اجتماعی را در بقاع متبرکه و مساجدی که موقوفه هستند اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دشتکی با بیان این‌که امسال برای اولین بار در البرز توسط اداره اوقاف برای آزادی ۱۴ زندانی مالی اقدام شد، می‌افزاید: این اقدام با محوریت مردم انجام و ۱۴ نفر از زندان آزاد شدند. وی با اشاره به این‌که در البرز هزار موقوفه داریم، گفت: این موقوفات ۱۴ هزار رقبه را شامل می‌شوند که برای ۷ هزار مورد آن سند گرفته شده و مابقی نیز برای مراحل قانونی اخذ سند در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با تاکید بر سنت حسنه وقف و لزوم فرهنگسازی و توسعه این امر گفت: در ۲ ماهه اخیر حدود ۷ مورد وقف در استان داشتیم. حجت‌الاسلام دشتکی با بیان این‌که محوری‌ترین شعار امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود افزود: امروز نیز این امر از نیازهای ضروری جامعه ماست. وی در ادامه با بیان برنامه‌های ایام محرم گفت: مانند سال‌های قبل طرح بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه از استان که شامل خیمه‌های معرفت، برگزاری گفتمان‌های دینی، طرح شمیم، برنامه رهروان زینبی برای بانوان، اعزام مبلغان به مساجد و پاسخ به سوالات و شبهات مردم و... است برگزار می‌شود. وی در پاسخ به چرایی سختگیری‌ها برای فروش قبر در امامزاده‌های استان گفت: هدف ما استفاده فرهنگی و مذهبی از این بقاع است و نمی‌خواهیم محوطه بقاع متبرکه به قبرستان تبدیل شود.

کد خبر 454940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha