سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر از تولید بیش از ۱۱هزار تن گوشت مرغ در استان داد و گفت:

گوشت مرغ

 از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در مرغداری‌های استان ۶ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۷۴ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود بر اساس میزان جوجه‌ریزی بیش از ۱۱هزار و ۲۷۳ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش همشهری «محمدرضا بندانی» با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدی در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۹۰۰ تن نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به پرورش‌دهندگان مرغ تحویل داده شده و بر اساس میزان نهاده تحویلی مقرر شده بود مرغداران ۱۷۶۵ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب به ستاد تنظیم بازار تحویل دهند که تاکنون ۲۰۰ تن گوشت مرغ تعهدشده را ارائه داده‌اند.  وی گفت بر اساس دستورالعمل دام‌پزشکی کشور جوجه‌ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی با گواهی کشتار مرغ‌های تولیدی امکان‌پذیر است. به طوری که برای جوجه‌ریزی در هر دوره به گواهی کشتار مرغ‌های تولیدی دوره قبل نیاز است.  

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی با عرضه مرغ زنده مخالف است و برای کنترل بهداشت و امنیت غذایی باید مرغ در کشتارگاه‌ها کشتار و سپس به بازار عرضه شود. بندانی گفت: استان همچنان برای تامین گوشت مرغ نیاز به واردات دارد و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد نیاز استان از خارج از استان از طریق استان‌های همجوار تامین و به استان وارد می‌شود.  

وی گفت پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌توانند مرغ‌های تولیدی خود را در کشتارگاه‌ها کشتار کنند و گوشت مرغ استحصالی را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند و این شرکت آمادگی خرید گوشت مرغ کشتارشده به صورت منجمد را دارد. سیستان و بلوچستان در حال حاضر ۲۲۷ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت پرورش ۵ میلیون و ۸۸۶ هزار قطعه جوجه در هر دوره را دارد. این استان در سال گذشته با ۱۵میلیون و ۵۲۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی ۲۶ هزار و ۳۹۹ تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه کرد.  

کد خبر 454895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha